Reportáž 10 rokov – stretnutie na Kojšovskej holi

Teplo, teplo a ešte raz teplo. Ticho. Kľud. A pohoda. Tak by sa stručne dalo charakterizovať ďalšie zo stretnutí HIKING.SK, tentokrát na Kojšovskej holi vo Volovských vrchoch. Večer pred stretnutím s Igorom absolvujeme nákup, aby sme zabezpečili pitný režim pre našich hostí. Je už tma, keď sa Igor chystá ísť spať na lúky Kojšovky. Počasie je teplé, takmer bezveterné. Vyzerá, že bude mať peknú noc. Tipujeme, koľko ľudí príde. E-mailom sa nám ozval až jeden človek. Ja mám v pláne prísť ráno a doniesť zvyšnú časť proviantu, ktorý sa medzitým doma stále pečie.

Na druhý deň ráno je už o 7.00 poriadne teplo. So škatuľou buchiet na chrbte stúpam spolu s prvými turistami (neveril som, že po firemnej oslave vstanú) hore zjazdovkou po modrej trase. Leje sa z nás teda poriadne. Stále hádam, snažím sa odhadnúť, koľko nás asi bude. V lese počujeme motorkára. Neskôr sa dozvedáme, že vyznačuje trasu cyklomaratónu, ktorý sa mal onedlho začať. Moje turistické duo si dáva menšiu prestávku na Golgote. Veď tričká máme mokré ako po daždi. Moniku, našťastie, neodradí pohľad do diaľky na lúky pri meteostanici. Pokračujeme hore, kde stretávame Igora. Dozvedáme sa, že v noci tu bola búrka s bleskami.

Rozkladáme náš dočasný bufet a takmer s úderom deviatej hodiny prichádza náš prvý hosť – eskimo. Slávnostne ho vítame. Onedlho roztrúsene prichádzajú zástupcovia Klubu všestrannej turistiky na čele s ich predsedom Ladislavom Molnárom, s ktorými sme spoločne na vrcholovej tyči vyvesili ich vlajku. Deň plynie, tepla nám pribúda. Pozvoľna prichádzajú ďalší hostia. Z bližšia, či zďaleka. Stretávame Horehroncov, Bystričana, Púchovčana i miestnych. Dobrovoľne sme ku akcii pozvali aj početnú 7-člennú rodinku, ktorá si pri nás rozložila svoje posedenie a zbierala prvé čučoriedky. Deti sa opečiatkovali, kam len to išlo. Aj pod nos, čím malý dostal výzor nemenovaného vojnového vodcu.

Cyklisti nás prišli pozrieť prekvapivo len traja. Prvým bol pán priamo zo Zlatej Idky. Druhým bol jeden z autorov článkov na HIKING.SK, Rišo Poláček a tretím, zlatým klincom programu, bol Tomáš Griger, ktorý k nám dopedáloval až z Popradu. Hneď, ako sa k nám zvalil na zem, pohostil sa tak, ako sa patrí, čím mi spravil naozaj veľkú radosť. Na otázku, kde tu bude spať, nám odpovedal, že veď opäť v Poprade. Na rozlúčku sme ho nabalili buchtami. Snáď mu dobre padli.

Takmer ku koncu sa dostavil ďalší z autorov HIKING.SK, Axel Gomboš, so svojou rodinkou a taktiež aj jeden z najaktívnejších členov komunity freemap.sk Martin Ždila. Posedeli sme, podebatovali a pomaličky začali baliť. Blížila sa 14-ta hodina a tepla už bolo, úprimne, dosť. Na naozaj poslednú chvíľu k nám došla veselá partia sympatických dievčat na čele s Tankou. Dievčatá sa našťastie nechali pohostiť a mali sme tú česť sa s nimi aj odfotiť :-).

Chceli by sme sa vám všetkým, ktorí ste prišli, poďakovať týmto za účasť a sme radi, že sme s vami mohli prežiť tento pokojný deň. Hostí sme mali 50.