MTB Z Kotmanovej do vrchov, kde pramení Ipeľ Donedávna som si myslel, že zahraniční turisti navštevujú len najvychýrenejšie miesta Slovenska. Keď som si vo vrcholovej knihe na úplne … » celý článok 29/10/15 Miroslav Pilát Stolické vrchy, Veporské vrchy
Cyklotúra Zbojská – Hnúšťa – Jelšava – Revúca Je 27. júna 2012. Nachádzam sa nad sedlom Zbojská, kam som včera dorazil z Bielych Vôd na Sihlianskej planine. Donedávna som si myslel, že je to „tá“ Zbojská, no sú to „tie“ Zbojská, takže som nad Zbojskami. Dnes ma čaká cesta do Revúcej a teším sa hlavne na úsek Hnúšťa – Ratková, kadiaľ som ešte nikdy nešiel. Teraz je ešte noc a je niečo po tretej hodine. 09/01/14 Peter Miler Muránska planina, Stolické vrchy, +
Cyklotúra Revúca – sedlo Nemcová – Sirk – Revúca Je ráno, 23. 5. 2011 a po roku sa opäť nachádzam v Revúcej. Predvčerom som dorazil po dvojdňovej ceste z Popradu, ktorá viedla okľukou cez Nízke Tatry. Spal som na mojom obľúbenom sedle Nižná Kľaková na Muránskej planine, odkiaľ som predvčerom po červenej pokračoval hrebeňom cez Studňu a potom po asfaltke až nad Veľkú lúku. Nad Veľkou lúkou som sa vracal opačným smerom cez Jaskovu muku a Maretkinú na Poludnicu a potom po asfalte naspäť na Veľkú lúku a do Muráňa. Včera som pomáhal opravovať lesnú prístupovú cestu do záhrady uja Dušana, no dnešok mám opäť vyhradený pre cyklistiku. Čaká ma zaujímavý okruh gemerskou divočinou, po štátnych, ale aj lesných cestách, s predpoveďou búrkového dňa. 05/09/13 Peter Miler Revúcka vrchovina, Stolické vrchy
MTB Predná hora a Veľká lúka z Revúcej Znova sa po nejakom čase ocitám v Revúcej, kam kvôli nádhernému okoliu chodievam pomerne často. A keď som už tu, bolo by veľkou chybou nevyužiť obrovský potenciál okolitého kraja, ktorý ma neustále láka svojimi odľahlými lesmi či lesnými cestami a chodníčkami, kde nestretnete turistu ani omylom. Aj dnes mám v úmysle túlať sa odľahlými oblasťami, ktoré poskytujú nádherné a neopozerané výhľady na neopozerané kopce a do neopozeraných dolín, ktoré poznajú len ozajstní krajinkárski labužníci. 27/06/13 Peter Miler Muránska planina, Stolické vrchy
MTB Surovina – Klenovec – Tisovec – Revúca Dnes ma čaká cesta cez Látky a sedlo Prašivá, potom zjazd dolinou Hájskeho potoka a zrejme problematický výstup na Cisárske sedlo po chodníku, o ktorom som sa dočítal, že sa tadiaľ na bicykli s batožinou „naťažko“ nedá prejsť. Prečo, to už neviem, a tak idem do toho. Zo sedla ma čaká zjazd do Klenovca a odtiaľ strmý výjazd odľahlými lesmi na sedlo Babiná, kde chcem prísť poobede, aby som sa tam mohol poprechádzať a budem tam aj spať. Sám som zvedavý, ako to dnes vlastne celé dopadne. 04/04/13 Peter Miler Muránska planina, Stolické vrchy, +
MTB Dobročskou dolinou na Vrchdobroč a späť Výlet po cyklotrase, ktorý popisujem, sa mi tak zapáčil, že ho jazdím na MTB bicykli takmer pravidelne. Zvláštne je, že počas dvoch rokov, ako som cestu objavil, stretol som na nej iba zopár cykloturistov. Výhodou trasy je, že veľké prevýšenie absolvujete iba raz a zbytočne nestrácate nadmorskú výšku. Preto, ak sa niekedy prídete kúpať alebo inak rekreovať na priehradu Ružiná pri Lučenci, nezabudnite si zobrať horský bicykel a objavte aj vy túto cyklotrasu pre seba. Určite nebudete ľutovať. 07/03/13 Miroslav Pilát Revúcka vrchovina, Stolické vrchy, +
MTB Cez Slavošovský a Koprášsky tunel Už tretíkrát sa tohto roku v rámci mojich tretích cyklotúlačiek po Slovensku ocitám v Revúcej. Je 24. 8. 2012 a po včerajšom voľnom (necyklistickom) dni je opäť načase zažiť niečo, čo som ešte nezažil. Už tradične – ako to býva zvykom, keď som na takýchto potulkách, slnko nemilosrdne pečie. Preto nápad ponoriť sa do tmy 2,4 kilometra dlhého Slavošovského tunela na nedostavanej železničnej trati mi dnes pripadá ako najlepšie riešenie. 21/02/13 Peter Miler Revúcka vrchovina, Stolické vrchy
Cyklotúra Revúca – Tisovec – Klenovec – Sekcia Je 29. mája 2012 a v rámci trojtýždňového cykločundru väčšinou po Slovensku sa nachádzam nad Revúcou, v lese na chate. Pretože svoj odchod z Revúcej som po dohovore so Slatinčanmi som musel posunúť, aby som do Zvolenskej Slatiny dorazil cez víkend. Dnes ma čaká prechod cez Tisovec, Hnúšťu, Klenovec, Kokavu nad Rimavicou a okolité lazy až pod vrch Čierťaž pri Lome nad Rimavicou vo Veporských vrchoch, kde plánujem prespať. 13/09/12 Peter Miler Muránska planina, Stolické vrchy, +
MTB Revúca – Stolica – Revúca Je veľmi – a to podotýkam, ospalé ráno 25. 5. 2012. Tí, ktorí ma poznajú vedia, že rána sú pre mňa vždy menšou katastrofou. Nuž ale, keď som včera do hlbokej noci dokázal civieť na hviezdy ako blbec, stopovať sovy v lese a nespať, tak teraz to musím nejako rozchodiť. Zívajúci, o kadečo zakopávajúci a o kdečo si hlavu otrieskávajúci sa momentálne nachádzam v rámci trojtýždňového cykločundru väčšinou po Slovensku nad Revúcou na chate v kopcoch uprostred lesov nad mestom u uja Dušana, ktorý je ukážkovým stelesnením dobra a je okrem iného veľkým milovníkom prírody a zanieteným včelárom a rybárom. Vidina dnešného cieľa mi však rozihráva úsmev na pomaly sa zobúdzajúcej tvári. Je ním 1477 metrov vysoká Stolica, najvyšší vrch Stolických vrchov i Slovenského rudohoria. 02/08/12 Peter Miler Stolické vrchy
Cyklotúra Cyklovýlet juhom Slovenského raja Južná časť Slovenského raja na rozhraní Spiša a Gemera je krásna, čarovná a krajinársky veľmi pestrá oblasť. Tunajšie turistické chodníky máme ako-tak pobehané, a tak nastal čas trochu ju spoznať aj zo sedadla bicykla. 13/05/10 Martin Drahomirecký Slovenský raj, Stolické vrchy, +