Konštrukcia a materiály

Základnú konštrukciu vozíka tvorí kovová klietka, pričom podvozok je z oceľových a nadstavba z hliníkových rúrok. Nadstavba je skladacia, pre ľahší prevoz autom alebo skladovanie. Konštrukcia je potiahnutá hrubou textíliou, ktorá tvorí "karosériu" tohto vozidla. Postranné okienka z priehľadného ohybného plastu poskytujú prckovi výhľad, keďže smerom dopredu uvidí maximálne koleso a chrbát svojho tahača. Vstup do sedadlovej časti spredu je riešený rozmernými dvojdielnymi "dverami", ktoré sa dajú zrolovať hore. Prvá časť je priedušná sieťovina, ktorá chráni pred hmyzom a hrubými nečistotami. Druhá je z rovnakého materiálu ako okienka a slúži počas zhoršeného alebo chladnejšieho počasia.

Vnútorný priestor vozíka je delený na časť, kde sedí dieťa a časť pre batožinu. Do "kufra" sa dostaneme samostatným otvorom vzadu. Jeho objem je podľa výrobcu až 100 litrov – neviem síce, či by sa doň zmestilo rovnaké množstvo batožiny ako do batoha s týmto objemom, avšak zbaliť sa dá veľa, nechutne veľa!

Sedenie aj ostatné prvky interiéru sú z textílie napínanej pomocou popruhov s prackami. V pravej časti je pre prcka vyhradená aj sieťka, kam možno pevne odložiť fľašku alebo hračku. Pevne však len do momentu, keď o túto vec prejaví dieťa svoj záujem.

Možnosti používania

V základnom balení nájdeme okrem samotného vozíka aj ďalšie príslušenstvo, vďaka ktorému možno Croozer využiť na tri spôsoby:

1) cyklovozík – vozík + ťažná bicyklová tyč + vlajka
2) vozík pre jogging – vozík + tretie veľké koleso + vodiaca rúčka
3) kočík – vozík + tretie malé koleso + vodiaca rúčka

Pripájanie k bicyklu

Croozer sa pripája k bicyklu pomocou ťažnej tyče, na ktorej konci je pružina s hrubým vinutím a na záver prípojka so západkou a prídavným bezpečnostným popruhom. Prípojka zapadne do čapu, ktorý sa uchytáva rýchloupinák osky zadného náboja. Pozor, nie je vhodný na akýkoľvek rýchloupinák. Najmä plnoodpružené biky môžu mať problém. Mne sa čap do Trek Fuel Ex namontovať nedá a tak pre výjazdy s prckom používam starý bike. Neprekáža to však, plánujem si ho prispôsobiť cykloturistickým výletom – užšie plášte, nosič na dlhšie cesty, blatníky a podobné "nechutnosti", pri ktorých sa každému cyklistovi zježia všetky chlpy na tele.

Voliteľné príslušenstvo

Miminkovník – Vložka určená pre deti, ktoré ešte samostatne nesedia. Poloha je podobná ako v detskom vajíčku do auta. Uchytáva sa do prednej a zadnej konštrukcie, napína sa popruhmi. Doplnkovou funkciou je zlepšenie tlmenia rázov od kolies.

Opora hlavy a trupu – Doplnkové prvky pre stabilizáciu tela detí, ktoré samy síce sedia, avšak dlhší čas ich to unavuje. Vďaka týmto doplnkom by sa mala udržať bezpečná poloha sedenia – napr. v prípade, keď dieťa zaspí.

Brzdiaci set – Čeľusťová brzda na kolesá s vyvedením ovládania na rúčke. Vhodné pre jogging alebo kočíkovanie v kopcovitom teréne.

Lyžiarsky set – Prídavné lyžiny, ktorými sa nahradí dvojica základných kolies + postroj pre naviazanie na ťahača. Vhodné na bežkovanie po nenáročnom teréne.

Iné – pršiplášť, slnečná clona, transportný vak, náhradné diely.

Prvé skúsenosti

S vozíkom sme zatiaľ absolvoali niekoľko kratších výjazdov a dva väčšie výlety po asfaltkách Malých Karpát. Tu je zopár postrehov, ktoré z nich vyplynuli. Okrem samotného vozíka so základnými doplnkami sme ešte pridali miminkovník, keďže náš prcek je lenivec a sedieť zatiaľ neráči.

Balenie

Je to zradné. Kufor je veľký, fakt veľký – a tak sa zmestí vskutku veľa. Treba na to dávať pozor, lebo každé kilečko cítiť pri rozbehu, brdení a najmä už pri čo i len miernom stúpaní. Je však zároveň príjemné, že všetko môže byť tam a tatinko s maminkou nemusia nosiť batohy, či brašňu na nosiči a pod.

Komfort pre dieťa

V prvom rade si treba uvedomiť, že vozík je ako skleník a preto ani v chladnejšom počasí nie je nutné prcka nejako zásadne obliekať. Samozrejme, je nutné často kontrolovať, či je tepelný komfort v zóne "spokojnosť". Tá sa prejavuje častým výskaním, či len úsmevom "od-ucha-k-uchu" alebo jednoducho spánkom od prvej zákruty. Na základe doterajších skúseností môžem však spokojne prehlásiť, že náš prcek si Croozer obľúbil od prvej jazdy.

Komfort vo veľmi výraznej miere ovplyvňuje kvalita cesty. Priečne nerovnosti, diery, či hrboly sú nepriateľom číslo jedna. Vozík bez odpruženia prenáša všetky nárazy na svojho malého pasažiera. Miminkovník to trochu zlepšuje, no aj tak je vhodné sa držať kvalitného asfaltu alebo iného dobre spevneného nehrboľatého terénu. Väčšie dieťa isto bude vedieť povedať, čo mu prekáža, no pri batoľatách je to horšie.

V kopcoch pomaly

Ťahanie Croozera do kopcov je poriadny kondičný tréning. Však samotný vozík váži vyše 13 kg, k tomu prcek a batožina, takže výsledok poľahky dosiahne 30 kíl. A tie v kopcoch cítiť. Ťahanie hore najčastejšie pri najsilnešom prevode 1-1 a aj to je v niektorých pasážach malokarpatských alsfaltiek primálo. Záver stúpania na Biely kríž po červenej som beznádejne tlačil. A to tiež nie je žiadna výhra. Ako kondičný tréning je však takéto bicyklovanie ideálne.

Aby toho nebolo dosť, aj dolu kopcom má jazda s Croozerom svoje špecifiká. V prvom rade nesmieme zabúdať na to, že maximálna povolená rýchlosť je 25 km/h a v zákrutách oveľa pomalšie. Ďalej treba mať na mysli, že pridaním 30 kíl do súpravy sa zvyšuje kinetická energia celku a teda aj brzdná dráha sa predĺži. Navyše, pri kotúčových brzdách je riziko vädnutia brzdného účinku kvôli charakteru brzdenia – konštantné pri jazde dolu kopcom aj niekoľko desiatok minút. Preto treba myslieť na chladenie alebo radšej používať klasické ráfikové.