Cyklotúra

Malý pomoravský ringlšpíl zo Skalice

20.10.11
Keď je niečo pomenované ako veľké, malo by niečo podobné niesť názov malé. A tak aby som dosiahol rovnováhu na Hikingu, pridávam aj Malý pomoravský ringlšpíl, ako kratšiu cyklotrasu okolo rieky Moravy. Opäť trasa vedie aj cez Moravu a tak občianske preukazy a české korunky zo sebou. I keď nutné to nie je.

Trasa

Skalica – prístav Skalica – štátna hranica SK/CZ – veľký Baťák – malý Baťák – prístav Rohatec – Rohatec – Hodonín – prístav a lodenica Hodonín – štátna hranica CZ/SK – Panónska lúka – prístav Skalica – Skalica

Od železničnej stanice Skalica vyrážam po obchvate mesta smerom na Sudoměřice. Po asi 1,5 km odbočujem podľa smerovky z hlavnej cesty vľavo a schádzam z násypu cesty asfaltkou pod železničný podjazd. Smerovky jasne ukazujú smer k prístavu Skalica. Prístav je 87 564. najväčší prístav na svete a príchodom 6 autobusov s dôchodkyňami a najmä ich telesnými proporciami zrástla jeho prepravná kapacita tento rok o 24 ton. V prístave je teraz celkom veselo.

Avšak tu sa nezdržiavam, ale prechádzam cez stavidlá prístavu (veľký Baťák) na druhú stranu riečky a po hrádzi ťahám po prúde ďalej. Po asi 400 m sa dostávam k druhým stavidlám (malý Baťák) a tu točím vpravo po protipovodňovej hrádzi Moravy. Hoci má hrádza spevnený povrch, je na ňom plno makadamu a tak ma čaká asi 1 km drncania. Preto radšej schádzam na poľnú cestu pod hrádzou a o chvíľu ma čaká najkrutejšie stúpanie na štátnu cestu, čo je cca 15 m s prevýšením 6 m. Nahádžem tam všetko, čo môj bicykel má a neľutujúc pot a krv, úspešne sa dostávam na hlavnú cestu z Hodonína do Strážnice. Autá tu len tak frčia. Zosadnem a prebehnem na druhú stranu.

Sadám do sedla a cez most nad Moravou prejdem asi 300 - 400 m a znovu prechádzam na druhú stranu cesty a spúšťam sa polňačkou (trasa č. 47) dolu z násypu cesty. Polňačkou, z jednej strany lesík, z druhej polia sa blížim k prístavu Rohatec (my sme tu teraz samé prístavy). V prístave je pekná krčma, kde čapujú Čiernu Horu. Otvorená je však až okolo 15-tej h, cez víkendy už skôr. Je tu replika dela, z ktorého strieľajú, keď okolo pláva loď z Hodonína, no a samozrejme, príjemné posedenie.

Od prístavu som opäť na asfaltke. Prechádzam peknou dedinou Rohatec a na druhej odbočke idem vľavo ulicou do kopca a stále sledujem značenie trasy č. 47. Prechádzam dedinou a vychádzam na trochu piesočnatú polňačku. Tu už sa pripája k cyklotrase aj zelená turistická značka. Vľavo les, vpravo polia. Cesta potom zamieri k oploteniu bývalých ženijných vojenských skladov. Zelená značka vedie ďalej okolo plota a točí pravouhlo vľavo na hrádzu Moravy. Pri plote bočím doprava a asi po 200 m zasa doľava. Stále asfaltkou prechádzam pomedzi domy a dostávam sa na cestu, vedúcu okolo plota cintorína.

Vychádzam pri štátnej ceste z Hodonína do Rohatca a okolo parádnej vstupnej brány na cintorín, pokračujem po cyklochodníku do centra mesta Hodonín. Vpravo míňam nemocnicu a potom už okolo benzínovej pumpy klesám dolu a točím okolo supermarketu. Rovnou asfaltkou idem okrajom mesta a vpravo mám sídlisko. Dostávam sa až k odľahčovaciemu kanálu od Moravy a okolo neho som o pár minút v prístave a lodenici Hodonín. Malá hydroelektráreň na rieke vytvorila peknú hladinu pre rozvoj vodných športov a aj pre vodnú turistiku. Je tu postavený velikánsky prízemný zrub, kryté posedenia pre návštevníkov, požičovňa lodí (aj motorových) a premáva tu dopravná loď. Často sa tu konajú rôzne country akcie a pod. Skrátka, každý víkend nejaká zábava. Tu si dám jednu kofolu a prášim ďalej.

Chodníčkom po hrádzi som o chvíľu na moste cez Moravu, kadiaľ vedie štátna cesta Holíč – Hodonín. Prejdem cez most a vraciam sa na slovenskú stranu. Cez ďalší most prekročím riečku Chvojnicu a potom betónovou panelkou idem až k hydroelektrárni. Chodníčkom okolo oplotenia sa dostávam na hrádzu. Prístav Hodonín je oproti na druhej strane rieky. Teraz stále sledujem hrádzu. Vchádzam do lesa a po asi dvoch kilometroch hrádzou prechádza dvojité potrubie ropovodu. Opustím hrádzu a panelkou sledujem potrubie až k rieke Morava. Na druhej strane je ďalšia lodenica s chatkami, ktoré sú takmer pravidelne zaplavované pri každej väčšej vode.

Chvíľu sa pokochám a vraciam sa na hrádzu. Po ďalších asi 2 km znovu opúšťam hrádzu vľavo a lesnou cestou sa dostávam na Panónsku lúku. Vedie sem aj turistická značka. Pekná, veľká lúka pri rieke, s prístavným mólom, a náučnou tabuľou. Dobré miesto na piknik. Zdravím sa s prechádzajúcou loďou a vraciam sa nazad na hrádzu. Odtiaľto som už len asi 2 km od prístavu Skalica. Chvíľu si posedím pri móle, vystúpim na vyhliadkovú vežu a potom vyrážam domov. Nazad na železničnú stanicu to už je len asi 3 km.

Zhrnutie

Nenáročná trasa vedie zväčša po dobrej ceste, bez stúpania a klesania. Má dostatok občerstvovacích možností po ceste. Nástup na trasu je možný kdekoľvek, napr. pri moste cez Moravu za Holíčom.


 
 
Najnovšie články autora
 
Správa Nový cykloturistický most cez Moravu pri Kopčanoch Dovoľujem si oznámiť turistickej a cyklistickej verejnosti, že nový most, spájajúci archeopark Mikulčice (Morava) a slovenskú časť … » celý článok 12/10/19 Boro Tomis Správy
Rada Čo má perie, všetko letí – detailne o páperovej výbave Používanie peria pri výrobe outdoorového vybavenia je dlhodobou záležitosťou. Perie spolu s kožušinou tvorilo základ pre vybavenie polárnikov, horolezcov a iných výprav do krajín mrazu a snehu. Dodnes je perie najlepšou „výplňou“ teplého oblečenia, ale hlavne spacích vakov, kde zabezpečuje dostatok izolácie (tepla) i pri najextrémnejších podmienkach. Orientovať sa v tom, aké perie tvorí náplň vášho spacáka, či oblečenia, by mohol pomôcť môj text. Rovnako by vám mohol pomôcť pri výbere či nákupe nového vybavenia. 31/07/19 Boro Tomis Začíname
Extra Rozhľadňa Drahy na Slovácku Na moravsko-slovenskom pomedzí vyrástlo v poslednom období niekoľko rozhľadní. Zväčša je to v rámci programu EÚ o prihraničnej spolupráci. Umiestnenie rozhľadní je niekedy dosť nešťastné a ich poloha núti človeka často sa zamyslieť nad tým, či by sa za sumu prestavanú za rozhľadne, ktoré takmer ničomu neslúžia, nedali postaviť zmysluplnejšie objekty, ktoré by slúžili turistom oveľa viac a lepšie. 19/02/14 Boro Tomis Zaujímavosti
Najnovšie články na titulke
 
Správa Nový cykloturistický most cez Moravu pri Kopčanoch Dovoľujem si oznámiť turistickej a cyklistickej verejnosti, že nový most, spájajúci archeopark Mikulčice (Morava) a slovenskú časť … » celý článok 12/10/19 Boro Tomis Správy
Cyklotúra Okruh cez Stelvio, Mortirolo, Gaviu a Umbrailpass Bol koniec leta a počasie sa mierne kazilo, ako aj tento rok. Stále koncom augusta boli nejaké búrky a my sme nemohli nájsť správny termín, kedy vyraziť na v poradí už druhý cyklovýjazd do Dolomitov. V pláne bolo prejsť dvojdňovú trasu cez tri sedlá, so začiatkom v kempe v Trafoi a prespaním v penzióne Belvedere, tesne pod Passo Mortirolo. Návrat bol plánovaný cez Passo Gavia. 03/10/19 Michal Mikuláš Svet
Rozhovor M. Dobšovič: rekreácia je hlavnou funkciou mestských lesov Mestské lesy v Bratislave sme dlhodobo vnímali ako organizáciu, ktorá nevie alebo nechce skĺbiť ťažbu dreva s požiadavkami obyvateľov a návštevníkov hlavného mesta na rekreáciu v prírode. Tí v sezóne prichádzajú na územie lesoparku rádovo v tisícoch, existuje údaj zo spočítavania návštevníkov spred pár rokov, ktorý hovorí o 7 tisícoch návštevníkov denne. Dôležitou zmenou v roku 2014 bolo zníženie ťažby v lesoparku z 18 000 m³ ročne na 5 000 m³ ročne. Tento rok mestskí poslanci prijali na slovenské pomery revolučnú zonáciu, ktorá ponecháva 54 % územia bez zásahov a aj vo zvyšku sa bude hospodáriť veľmi citlivo. O nej, ale aj o iných témach sme sa rozprávali s riaditeľom MLB Matejom Dobšovičom. 29/09/19 Soňa Mäkká Rozhovory

 
 
 
Verzia pre tlač
  • text  fakty  fotky  
Vriace fórum RSS vriaceho fóra
Malý pomoravský ringlšpíl zo Skalice 21/10/11 14:17 2 príspevky
Fakty
  • Pohoria
    • Záhorie: Dolnomoravský úval
  • Počet dní
    • 1
  • Nadmorská výška
    • max: 170 m n. m.
    • min: 160 m n. m.
  • Prevýšenia
    • stúpanie: 10 m
    • klesanie: 10 m
  • Vzdialenosť
    • 30 km
  • Náročnosť
    • 1
  • Ročné obdobie
    • jeseň
  • Dátum túry
    • 01.10.2011
  • Štart trasy
    • šírka: 48.84804 ° SŠ
      dĺžka: 17.2239 ° VD
      » Mapa
  • Koniec trasy
    • šírka: 48.84804 ° SŠ
      dĺžka: 17.2239 ° VD
      » Mapa
  • Voda
    • len v obciach a krčmách
  • SHOCart mapy
  • Doprava
    • bicykel
Login prihlás sa alebo registruj
zapamätať



Vytvorením používateľského konta súhlasíte s podmienkami použitia HIKING.SK, ktorých súčasťou sú aj informácie o spracovaní osobných údajov.

0.84