Sčítanie cyklistov v Bratislave

10.10.11
Vo všeobecnosti sa hovorí o tom, že bicyklistov nie je až tak veľa, aby im bolo potrebné venovať nejakú zvláštnu pozornosť. Hovoria to samozrejme tí, čo bicykel nemajú a venovať cyklistom pozornosť v rámci premávky ich veľmi otravuje. Možno práve preto uskutočnila Cyklokoalícia v stredu 5. októbra 2011 druhé sčítanie cyklistov v Bratislave.

Sčítanie prebiehalo v priebehu rannej dopravnej špičky od siedmej do deviatej hodiny na desiatich miestach v širšom centre. Okrem všetkých piatich mostov cez Dunaj boli cyklisti sčítavaní na Račianskom a Trnavskom mýte, Dulovom námestí, križovatke Záhradníckej a Karadžičovej a Kamennom námestí. Cez sčítacie body spolu prešlo 1149 cyklistov.

Medzi miesta najviac využívané cyklistami sa zaradili Rybné námestie (233 cyklistov), ľavobrežné predpolie Mostu Lafranconi (150 cyklistov), Prístavného mostu (132 cyklistov) a Mostu Apollo (123 cyklistov), Kamenné námestie (119 cyklistov), Šafárikovo nám. (113 cyklistov) a križovatka Karadžičova / Záhradnícka (91 cyklistov).

Čím viacej takýchto prieskumov bude na stole, tým skôr sa snáď niečo v cyklodoprave pohne k lepšiemu aj v našom hlavnom meste.

Ďalšie informácie nájdete na stránke občianskeho združenia Cyklokoalícia: www.cyklokoalicia.sk

Recenzia Príbehy vrchov Dnes by som vám rada predstavila pomerne čerstvú publikáciu z vydavateľstva DAJAMA Príbehy vrchov, ktorej autorom je Marián Grebáč. Kto si v … » celý článok 12/12/18 Daniela Mäkká Mapy a knihy
Recenzia Od hradu k hradu – 2. diel Keď vytiahnem z knižnice akúkoľvek knižku o hradoch a zámkoch, malý Kubko je hneď pripravený na spoločné čítanie. A tak kúpa 2. dielu knižky Od hradu k hradu z edície po Slovensku od vydavateľstva Dajama nebola žiadna náhoda. V pravom hornom rohu má ikonku turistu aj cyklistu. Nápad spojiť pre hradomilov do jedného celku dva rôzne hrady, zrúcaniny či ruiny, je zaujímavý nielen návštevou stavieb voňajúcich históriou, no zároveň aj možnosťou absolvovať pešiu túru či zabrať do pedálov bicykla. 19/09/18 Daniela Mäkká Mapy a knihy
Recenzia Najkrajšie cyklookruhy 2. diel Poznáte už dlhšie moju slabosť na knižky, mapy, atlasy a ďalšie tlačoviny voňajúce novotou. Do kníhkupectva chodím najradšej sama a nikdy neodídem naprázdno. Neobídem stojany s turistickými knižkami. Všetko nové si prezriem a vždy nájdem dôvod na kúpu. Naposledy som si moju cykloturistickú knižnicu obohatila o druhý diel Najkrajších cyklookruhov od vydavateľstva Dajama. V knižnici mám samozrejme aj prvý. 21/06/18 Daniela Mäkká Mapy a knihy

MTB Krasňanský a Päťbojársky trail Nevedela som sa dočkať voľného sviatočného júlového dňa, ktorý strávim na bicykli. Single traily som si obľúbila a vždy sa poteším, … » celý článok 22/08/19 Tatiana Filipková Malé Karpaty
Rada Čo má perie, všetko letí – detailne o páperovej výbave Používanie peria pri výrobe outdoorového vybavenia je dlhodobou záležitosťou. Perie spolu s kožušinou tvorilo základ pre vybavenie polárnikov, horolezcov a iných výprav do krajín mrazu a snehu. Dodnes je perie najlepšou „výplňou“ teplého oblečenia, ale hlavne spacích vakov, kde zabezpečuje dostatok izolácie (tepla) i pri najextrémnejších podmienkach. Orientovať sa v tom, aké perie tvorí náplň vášho spacáka, či oblečenia, by mohol pomôcť môj text. Rovnako by vám mohol pomôcť pri výbere či nákupe nového vybavenia. 31/07/19 Boro Tomis Začíname
Recenzia Zakarpatí - Sprievodca bývalou Podkarpatskou Rusou Podkarpatská Rus sa presne pred 100 rokmi (1919) stala súčasťou Československa, odkedy začali vychádzať výpravné cestopisy o kraji pod Východnými Karpatami. Klub československých turistov začal zakladať na Podkarpatsku svoje odbory, budovať značené chodníky a stavať horské chaty. Aby prilákali výletníkov z ostatných častí republiky, boli vydávaní knižní sprievodcovia po podkarpatských horách i obciach. 24/07/19 Tomáš Trstenský Mapy a knihy