Správa Sčítanie cyklistov v Bratislave

Vo všeobecnosti sa hovorí o tom, že bicyklistov nie je až tak veľa, aby im bolo potrebné venovať nejakú zvláštnu pozornosť. Hovoria to samozrejme tí, čo bicykel nemajú a venovať cyklistom pozornosť v rámci premávky ich veľmi otravuje. Možno práve preto uskutočnila Cyklokoalícia v stredu 5. októbra 2011 druhé sčítanie cyklistov v Bratislave.

Sčítanie prebiehalo v priebehu rannej dopravnej špičky od siedmej do deviatej hodiny na desiatich miestach v širšom centre. Okrem všetkých piatich mostov cez Dunaj boli cyklisti sčítavaní na Račianskom a Trnavskom mýte, Dulovom námestí, križovatke Záhradníckej a Karadžičovej a Kamennom námestí. Cez sčítacie body spolu prešlo 1149 cyklistov.

Medzi miesta najviac využívané cyklistami sa zaradili Rybné námestie (233 cyklistov), ľavobrežné predpolie Mostu Lafranconi (150 cyklistov), Prístavného mostu (132 cyklistov) a Mostu Apollo (123 cyklistov), Kamenné námestie (119 cyklistov), Šafárikovo nám. (113 cyklistov) a križovatka Karadžičova / Záhradnícka (91 cyklistov).

Čím viacej takýchto prieskumov bude na stole, tým skôr sa snáď niečo v cyklodoprave pohne k lepšiemu aj v našom hlavnom meste.

Ďalšie informácie nájdete na stránke občianskeho združenia Cyklokoalícia: www.cyklokoalicia.sk