Predstavenie

Detský cyklovozík – Croozer Kid 1

31. 05. 2012
Outdoorovo založeným rodičom, najmä maminám, príroda nadelí načas dištanc od klasických radovánok v prírode. Človek je však tvor vynaliezavý a tak sme dnes svedkami čoraz väčšej snahy rodičov tento dištanc skrátiť na minimum. A tak sú na trhu k dispozícii rôzne šatky, klokanky, detské turistické sedačky, outdoorovo ladené kočíky a cyklovozíky. Práve do naposledy menovanej kategórie patrí aj Croozer Kid 1, ktorý si v dnešnom článku predstavíme.

Konštrukcia a materiály

Základnú konštrukciu vozíka tvorí kovová klietka, pričom podvozok je z oceľových a nadstavba z hliníkových rúrok. Nadstavba je skladacia, pre ľahší prevoz autom alebo skladovanie. Konštrukcia je potiahnutá hrubou textíliou, ktorá tvorí "karosériu" tohto vozidla. Postranné okienka z priehľadného ohybného plastu poskytujú prckovi výhľad, keďže smerom dopredu uvidí maximálne koleso a chrbát svojho tahača. Vstup do sedadlovej časti spredu je riešený rozmernými dvojdielnymi "dverami", ktoré sa dajú zrolovať hore. Prvá časť je priedušná sieťovina, ktorá chráni pred hmyzom a hrubými nečistotami. Druhá je z rovnakého materiálu ako okienka a slúži počas zhoršeného alebo chladnejšieho počasia.

Vnútorný priestor vozíka je delený na časť, kde sedí dieťa a časť pre batožinu. Do "kufra" sa dostaneme samostatným otvorom vzadu. Jeho objem je podľa výrobcu až 100 litrov – neviem síce, či by sa doň zmestilo rovnaké množstvo batožiny ako do batoha s týmto objemom, avšak zbaliť sa dá veľa, nechutne veľa!

Sedenie aj ostatné prvky interiéru sú z textílie napínanej pomocou popruhov s prackami. V pravej časti je pre prcka vyhradená aj sieťka, kam možno pevne odložiť fľašku alebo hračku. Pevne však len do momentu, keď o túto vec prejaví dieťa svoj záujem.

Možnosti používania

V základnom balení nájdeme okrem samotného vozíka aj ďalšie príslušenstvo, vďaka ktorému možno Croozer využiť na tri spôsoby:

1) cyklovozík – vozík + ťažná bicyklová tyč + vlajka
2) vozík pre jogging – vozík + tretie veľké koleso + vodiaca rúčka
3) kočík – vozík + tretie malé koleso + vodiaca rúčka

Pripájanie k bicyklu

Croozer sa pripája k bicyklu pomocou ťažnej tyče, na ktorej konci je pružina s hrubým vinutím a na záver prípojka so západkou a prídavným bezpečnostným popruhom. Prípojka zapadne do čapu, ktorý sa uchytáva rýchloupinák osky zadného náboja. Pozor, nie je vhodný na akýkoľvek rýchloupinák. Najmä plnoodpružené biky môžu mať problém. Mne sa čap do Trek Fuel Ex namontovať nedá a tak pre výjazdy s prckom používam starý bike. Neprekáža to však, plánujem si ho prispôsobiť cykloturistickým výletom – užšie plášte, nosič na dlhšie cesty, blatníky a podobné "nechutnosti", pri ktorých sa každému cyklistovi zježia všetky chlpy na tele.

Voliteľné príslušenstvo

Miminkovník – Vložka určená pre deti, ktoré ešte samostatne nesedia. Poloha je podobná ako v detskom vajíčku do auta. Uchytáva sa do prednej a zadnej konštrukcie, napína sa popruhmi. Doplnkovou funkciou je zlepšenie tlmenia rázov od kolies.

Opora hlavy a trupu – Doplnkové prvky pre stabilizáciu tela detí, ktoré samy síce sedia, avšak dlhší čas ich to unavuje. Vďaka týmto doplnkom by sa mala udržať bezpečná poloha sedenia – napr. v prípade, keď dieťa zaspí.

Brzdiaci set – Čeľusťová brzda na kolesá s vyvedením ovládania na rúčke. Vhodné pre jogging alebo kočíkovanie v kopcovitom teréne.

Lyžiarsky set – Prídavné lyžiny, ktorými sa nahradí dvojica základných kolies + postroj pre naviazanie na ťahača. Vhodné na bežkovanie po nenáročnom teréne.

Iné – pršiplášť, slnečná clona, transportný vak, náhradné diely.

Prvé skúsenosti

S vozíkom sme zatiaľ absolvoali niekoľko kratších výjazdov a dva väčšie výlety po asfaltkách Malých Karpát. Tu je zopár postrehov, ktoré z nich vyplynuli. Okrem samotného vozíka so základnými doplnkami sme ešte pridali miminkovník, keďže náš prcek je lenivec a sedieť zatiaľ neráči.

Balenie

Je to zradné. Kufor je veľký, fakt veľký – a tak sa zmestí vskutku veľa. Treba na to dávať pozor, lebo každé kilečko cítiť pri rozbehu, brdení a najmä už pri čo i len miernom stúpaní. Je však zároveň príjemné, že všetko môže byť tam a tatinko s maminkou nemusia nosiť batohy, či brašňu na nosiči a pod.

Komfort pre dieťa

V prvom rade si treba uvedomiť, že vozík je ako skleník a preto ani v chladnejšom počasí nie je nutné prcka nejako zásadne obliekať. Samozrejme, je nutné často kontrolovať, či je tepelný komfort v zóne "spokojnosť". Tá sa prejavuje častým výskaním, či len úsmevom "od-ucha-k-uchu" alebo jednoducho spánkom od prvej zákruty. Na základe doterajších skúseností môžem však spokojne prehlásiť, že náš prcek si Croozer obľúbil od prvej jazdy.

Komfort vo veľmi výraznej miere ovplyvňuje kvalita cesty. Priečne nerovnosti, diery, či hrboly sú nepriateľom číslo jedna. Vozík bez odpruženia prenáša všetky nárazy na svojho malého pasažiera. Miminkovník to trochu zlepšuje, no aj tak je vhodné sa držať kvalitného asfaltu alebo iného dobre spevneného nehrboľatého terénu. Väčšie dieťa isto bude vedieť povedať, čo mu prekáža, no pri batoľatách je to horšie.

V kopcoch pomaly

Ťahanie Croozera do kopcov je poriadny kondičný tréning. Však samotný vozík váži vyše 13 kg, k tomu prcek a batožina, takže výsledok poľahky dosiahne 30 kíl. A tie v kopcoch cítiť. Ťahanie hore najčastejšie pri najsilnešom prevode 1-1 a aj to je v niektorých pasážach malokarpatských alsfaltiek primálo. Záver stúpania na Biely kríž po červenej som beznádejne tlačil. A to tiež nie je žiadna výhra. Ako kondičný tréning je však takéto bicyklovanie ideálne.

Aby toho nebolo dosť, aj dolu kopcom má jazda s Croozerom svoje špecifiká. V prvom rade nesmieme zabúdať na to, že maximálna povolená rýchlosť je 25 km/h a v zákrutách oveľa pomalšie. Ďalej treba mať na mysli, že pridaním 30 kíl do súpravy sa zvyšuje kinetická energia celku a teda aj brzdná dráha sa predĺži. Navyše, pri kotúčových brzdách je riziko vädnutia brzdného účinku kvôli charakteru brzdenia – konštantné pri jazde dolu kopcom aj niekoľko desiatok minút. Preto treba myslieť na chladenie alebo radšej používať klasické ráfikové.


 
 
Najnovšie články autora
 
Rada Vyberte si túru vo vašom okrese Túry bežne vyberáme podľa pohorí, nie podľa okresov. Cez veľkonočné obdobie sa však vláda rozhodla znížiť mobilitu obyvateľstva z … » celý článok 12/04/20 Ľubomír Mäkký Zdravie
Recenzia Bridgedale Stormsock – nepremokavé cykloponožky Jesenné obdobie nemusí znamenať koniec cyklosezóny, ak sa cyklista dobre vystrojí. Pokiaľ sa vám však nechce kupovať nové tretry, máte v zásade dve možnosti, ako ochrániť nohy pred chladom a vodou. Jednou sú nepremokavé návleky, druhou nepremokavé ponožky. Druhú menovanú možnosť som vyskúšal s ponožkami Bridgedale Stormsock v strednej hrubej verzii. 20/11/19 Ľubomír Mäkký Obutie
Recenzia Fjällräven Abisko Lite 1 – ľahký stan pre jedného Pri balení sa na týždňový jesenný prechod naťažko som riešil hmotnosť výstroja a stany, ktoré mám doma, vážili viac, ako by sa mi páčilo. Požičal som si preto ľahký jednomiestny stan Fjällräven Abisko Lite 1. S touto značkou sa nízka hmotnosť väčšinou nespája, skôr naopak, no tento stan je výnimkou. Ide o jednomiestny dvojplášťový stan tunelovej konštrukcie s hmotnosťou pod 1,8 kg. Iste, nájdu sa gramárske špeciály, ktoré sú ešte ľahšie, no úlohu zohralo aj to, že že som išiel do domovského prostredia stanu – na Kungsleden do Švédska. 06/11/19 Ľubomír Mäkký Stany a spacie vaky
Najnovšie články na titulke
 
Rada Ako zlepšiť svoj výkon (nielen) v turistike (2) Sila. Zložka športového tréningu, ktorá je v rámci vytrvalostných športov veľmi často diskutovaná. Má zmysel robiť silový tréning? … » celý článok 01/07/20 Tomáš Deneš Zdravie
Extra Rozhľadňa Čerešenka Pred pár dňami, ale pred 708 rokmi, 15. júna 1312, sa odohrala stredoveká bitka pri východoslovenských Rozhanovciach, ktorá nielen rozhodovala o osude kráľovského mesta Košice, ale aj samotného Uhorského kráľovstva. Preto pri príležitosti 700-tého výročia bitky bola postavená rozhľadňa Čerešenka. 21/06/20 Henrich Tomáš Zaujímavosti
Názor Petícia: Do prírody cez betónové koridory? Nie! Králikárne versus vilové štvrte alebo zeleň hneď za panelákmi proti vyasfaltovaným koridorom pomedzi múry satelitných ulíc. Obyvatelia banskobystrického sídliska Fončorda nesúhlasia s rozsiahlou výstavbou rodinných domov v prírode hneď nad mestom.  20/06/20 Tomáš Trstenský Iné

 
 
 
Verzia pre tlač
  • text  fakty  fotky  
Vriace fórum RSS vriaceho fóra
Detský cyklovozík – Croozer Kid 1 21/03/16 10:28 17 príspevkov
Fakty
  • Výrobca
    • Croozer
  • Model
    • Kid 1
  • Typ
    • detský cyklovozík
  • Materiály
    • podvozok z ocele, nadstavba z hliníka, potiahnuté hrubou textíliou a okienka z hrubého ohybného plastu
  • Hmotnosť
    • 13300 g
  • Farebné kombinácie
    • modrá/šedá, zelená/šedá, ružová/šedá
  • Páči sa mi
    • priestrannosť, manipulácia, dieťa si vozenie rýchlo obľúbi, 3 varianty používania v základnom balení, rozsiahle možnosti doplnkového príslušenstva
  • Nepáči sa mi
    • na menej kvalitnej asfaltke je vozík citlivý na nerovnosti
  • Ostatné info
    • nosnosť: 35 kg
      objem batožinového priestoru: 100 litrov
  • Infocena
    • 359 €
  • Obchody
  • Obchody v HIKING adresári
    • Túto značku nepredáva žiaden z obchodov v našej databáze.
Login prihlás sa alebo registruj
zapamätať



Vytvorením používateľského konta súhlasíte s podmienkami použitia HIKING.SK, ktorých súčasťou sú aj informácie o spracovaní osobných údajov.

0.86