Predstavenie

Detský cyklovozík – Croozer Kid 1

31.05.12
Outdoorovo založeným rodičom, najmä maminám, príroda nadelí načas dištanc od klasických radovánok v prírode. Človek je však tvor vynaliezavý a tak sme dnes svedkami čoraz väčšej snahy rodičov tento dištanc skrátiť na minimum. A tak sú na trhu k dispozícii rôzne šatky, klokanky, detské turistické sedačky, outdoorovo ladené kočíky a cyklovozíky. Práve do naposledy menovanej kategórie patrí aj Croozer Kid 1, ktorý si v dnešnom článku predstavíme.

Konštrukcia a materiály

Základnú konštrukciu vozíka tvorí kovová klietka, pričom podvozok je z oceľových a nadstavba z hliníkových rúrok. Nadstavba je skladacia, pre ľahší prevoz autom alebo skladovanie. Konštrukcia je potiahnutá hrubou textíliou, ktorá tvorí "karosériu" tohto vozidla. Postranné okienka z priehľadného ohybného plastu poskytujú prckovi výhľad, keďže smerom dopredu uvidí maximálne koleso a chrbát svojho tahača. Vstup do sedadlovej časti spredu je riešený rozmernými dvojdielnymi "dverami", ktoré sa dajú zrolovať hore. Prvá časť je priedušná sieťovina, ktorá chráni pred hmyzom a hrubými nečistotami. Druhá je z rovnakého materiálu ako okienka a slúži počas zhoršeného alebo chladnejšieho počasia.

Vnútorný priestor vozíka je delený na časť, kde sedí dieťa a časť pre batožinu. Do "kufra" sa dostaneme samostatným otvorom vzadu. Jeho objem je podľa výrobcu až 100 litrov – neviem síce, či by sa doň zmestilo rovnaké množstvo batožiny ako do batoha s týmto objemom, avšak zbaliť sa dá veľa, nechutne veľa!

Sedenie aj ostatné prvky interiéru sú z textílie napínanej pomocou popruhov s prackami. V pravej časti je pre prcka vyhradená aj sieťka, kam možno pevne odložiť fľašku alebo hračku. Pevne však len do momentu, keď o túto vec prejaví dieťa svoj záujem.

Možnosti používania

V základnom balení nájdeme okrem samotného vozíka aj ďalšie príslušenstvo, vďaka ktorému možno Croozer využiť na tri spôsoby:

1) cyklovozík – vozík + ťažná bicyklová tyč + vlajka
2) vozík pre jogging – vozík + tretie veľké koleso + vodiaca rúčka
3) kočík – vozík + tretie malé koleso + vodiaca rúčka

Pripájanie k bicyklu

Croozer sa pripája k bicyklu pomocou ťažnej tyče, na ktorej konci je pružina s hrubým vinutím a na záver prípojka so západkou a prídavným bezpečnostným popruhom. Prípojka zapadne do čapu, ktorý sa uchytáva rýchloupinák osky zadného náboja. Pozor, nie je vhodný na akýkoľvek rýchloupinák. Najmä plnoodpružené biky môžu mať problém. Mne sa čap do Trek Fuel Ex namontovať nedá a tak pre výjazdy s prckom používam starý bike. Neprekáža to však, plánujem si ho prispôsobiť cykloturistickým výletom – užšie plášte, nosič na dlhšie cesty, blatníky a podobné "nechutnosti", pri ktorých sa každému cyklistovi zježia všetky chlpy na tele.

Voliteľné príslušenstvo

Miminkovník – Vložka určená pre deti, ktoré ešte samostatne nesedia. Poloha je podobná ako v detskom vajíčku do auta. Uchytáva sa do prednej a zadnej konštrukcie, napína sa popruhmi. Doplnkovou funkciou je zlepšenie tlmenia rázov od kolies.

Opora hlavy a trupu – Doplnkové prvky pre stabilizáciu tela detí, ktoré samy síce sedia, avšak dlhší čas ich to unavuje. Vďaka týmto doplnkom by sa mala udržať bezpečná poloha sedenia – napr. v prípade, keď dieťa zaspí.

Brzdiaci set – Čeľusťová brzda na kolesá s vyvedením ovládania na rúčke. Vhodné pre jogging alebo kočíkovanie v kopcovitom teréne.

Lyžiarsky set – Prídavné lyžiny, ktorými sa nahradí dvojica základných kolies + postroj pre naviazanie na ťahača. Vhodné na bežkovanie po nenáročnom teréne.

Iné – pršiplášť, slnečná clona, transportný vak, náhradné diely.

Prvé skúsenosti

S vozíkom sme zatiaľ absolvoali niekoľko kratších výjazdov a dva väčšie výlety po asfaltkách Malých Karpát. Tu je zopár postrehov, ktoré z nich vyplynuli. Okrem samotného vozíka so základnými doplnkami sme ešte pridali miminkovník, keďže náš prcek je lenivec a sedieť zatiaľ neráči.

Balenie

Je to zradné. Kufor je veľký, fakt veľký – a tak sa zmestí vskutku veľa. Treba na to dávať pozor, lebo každé kilečko cítiť pri rozbehu, brdení a najmä už pri čo i len miernom stúpaní. Je však zároveň príjemné, že všetko môže byť tam a tatinko s maminkou nemusia nosiť batohy, či brašňu na nosiči a pod.

Komfort pre dieťa

V prvom rade si treba uvedomiť, že vozík je ako skleník a preto ani v chladnejšom počasí nie je nutné prcka nejako zásadne obliekať. Samozrejme, je nutné často kontrolovať, či je tepelný komfort v zóne "spokojnosť". Tá sa prejavuje častým výskaním, či len úsmevom "od-ucha-k-uchu" alebo jednoducho spánkom od prvej zákruty. Na základe doterajších skúseností môžem však spokojne prehlásiť, že náš prcek si Croozer obľúbil od prvej jazdy.

Komfort vo veľmi výraznej miere ovplyvňuje kvalita cesty. Priečne nerovnosti, diery, či hrboly sú nepriateľom číslo jedna. Vozík bez odpruženia prenáša všetky nárazy na svojho malého pasažiera. Miminkovník to trochu zlepšuje, no aj tak je vhodné sa držať kvalitného asfaltu alebo iného dobre spevneného nehrboľatého terénu. Väčšie dieťa isto bude vedieť povedať, čo mu prekáža, no pri batoľatách je to horšie.

V kopcoch pomaly

Ťahanie Croozera do kopcov je poriadny kondičný tréning. Však samotný vozík váži vyše 13 kg, k tomu prcek a batožina, takže výsledok poľahky dosiahne 30 kíl. A tie v kopcoch cítiť. Ťahanie hore najčastejšie pri najsilnešom prevode 1-1 a aj to je v niektorých pasážach malokarpatských alsfaltiek primálo. Záver stúpania na Biely kríž po červenej som beznádejne tlačil. A to tiež nie je žiadna výhra. Ako kondičný tréning je však takéto bicyklovanie ideálne.

Aby toho nebolo dosť, aj dolu kopcom má jazda s Croozerom svoje špecifiká. V prvom rade nesmieme zabúdať na to, že maximálna povolená rýchlosť je 25 km/h a v zákrutách oveľa pomalšie. Ďalej treba mať na mysli, že pridaním 30 kíl do súpravy sa zvyšuje kinetická energia celku a teda aj brzdná dráha sa predĺži. Navyše, pri kotúčových brzdách je riziko vädnutia brzdného účinku kvôli charakteru brzdenia – konštantné pri jazde dolu kopcom aj niekoľko desiatok minút. Preto treba myslieť na chladenie alebo radšej používať klasické ráfikové.


 
 
Najnovšie články autora
 
MTB Jarný cyklobudíček v Malých Karpatoch a nový trail Slalomka Veľkonočné sviatky vyšli tento rok až po skialpovej uzávere v Tatrách, preto sme ostali v Bratislave, kde je pekná sýtozelená jar. Keďže … » celý článok 16/05/19 Ľubomír Mäkký Malé Karpaty
Predstavenie Original Buff z nového materiálu Univerzálna šatka španielskej značky Buff sa natoľko rozšírila, že názov zľudovel a takmer každý tomuto typu produktu povie jednoducho bufka. Hoci dnes už Buff ponúka kadečo, pred 25 rokmi začínali práve jednoduchým bezšvovým tubusom z mikrovlákna s rôznorodými možnosťami využitia, ktorý (až časom) nazvali Original Buff. Na tohtoročnej zimnej výstave ISPO v Mníchove predstavili originál z nového materiálu. Ušla sa mi vzorka, ktorú do hôr nosím od zimy a podelím sa s vami so svojimi dojmami v krátkej recenzii. 26/09/18 Ľubomír Mäkký Ostatné
MTB Hrebeňom Javorníkov z Makova do Čadce na biku Keď som už od tepla nevedel vydržať a navyše sa meteorológovia začali vyhrážať tropickou vlnou horúčav, odskočil som si trochu sa schladiť na Kysuce. Do Čadce je to plus mínus rovnako ďaleko ako do Terchovej, teda na otočku maximálna vzdialenosť. Vybral som si hrebeň Javorníkov a hoci tam nevedie cykloznačka, myslím, že by ju tam pokojne mohli vyznačiť. Na moje prekvapenie bolá celá trasa veľmi pekne jazditeľná a turistiky pri bicykli bolo minimum. No nepredbiehajme. 02/08/18 Ľubomír Mäkký Javorníky
Najnovšie články na titulke
 
Rada Čo má perie, všetko letí – detailne o páperovej výbave Používanie peria pri výrobe outdoorového vybavenia je dlhodobou záležitosťou. Perie spolu s kožušinou tvorilo základ pre vybavenie … » celý článok 31/07/19 Boro Tomis Začíname
Recenzia Zakarpatí - Sprievodca bývalou Podkarpatskou Rusou Podkarpatská Rus sa presne pred 100 rokmi (1919) stala súčasťou Československa, odkedy začali vychádzať výpravné cestopisy o kraji pod Východnými Karpatami. Klub československých turistov začal zakladať na Podkarpatsku svoje odbory, budovať značené chodníky a stavať horské chaty. Aby prilákali výletníkov z ostatných častí republiky, boli vydávaní knižní sprievodcovia po podkarpatských horách i obciach. 24/07/19 Tomáš Trstenský Mapy a knihy
Prístrešok Pod Surovinou Pri mojich túlačkách Vrchdobročom som dvakrát prechádzal popri väčšom prístrešku, ktorý je v tejto oblasti raritou, a tak pri turistike určite pomôže znalosť prístrešia, lebo vrcholové výhľadové lúky nepriťahujú len peších ale aj cykloturistov. 13/07/19 Henrich Tomáš Veporské vrchy

 
 
 
Verzia pre tlač
  • text  fakty  fotky  
Vriace fórum RSS vriaceho fóra
Detský cyklovozík – Croozer Kid 1 21/03/16 10:28 17 príspevkov
Fakty
  • Výrobca
    • Croozer
  • Model
    • Kid 1
  • Typ
    • detský cyklovozík
  • Materiály
    • podvozok z ocele, nadstavba z hliníka, potiahnuté hrubou textíliou a okienka z hrubého ohybného plastu
  • Hmotnosť
    • 13300 g
  • Farebné kombinácie
    • modrá/šedá, zelená/šedá, ružová/šedá
  • Páči sa mi
    • priestrannosť, manipulácia, dieťa si vozenie rýchlo obľúbi, 3 varianty používania v základnom balení, rozsiahle možnosti doplnkového príslušenstva
  • Nepáči sa mi
    • na menej kvalitnej asfaltke je vozík citlivý na nerovnosti
  • Ostatné info
    • nosnosť: 35 kg
      objem batožinového priestoru: 100 litrov
  • Infocena
    • 359 €
  • Obchody
  • Obchody v HIKING adresári
    • Túto značku nepredáva žiaden z obchodov v našej databáze.
Login prihlás sa alebo registruj
zapamätať



Vytvorením používateľského konta súhlasíte s podmienkami použitia HIKING.SK, ktorých súčasťou sú aj informácie o spracovaní osobných údajov.

0.47