Cykloprístrešok pri osade Salaš
Cykloprístrešok pri osade Salaš Zatvoriť

Prístrešok Cykloprístrešok Salaš

V najzápadnejšej časti Bielych Karpát vybudovali v posledných rokoch v rámci Programu cezhraničnej spolupráce SR-ČR, konkrétne projektu 4CYKLOREGIO, sieť cykloturistických trás a jednoduchej infraštruktúry. Počas túry tými končinami som prechádzal popri prístrešku, ktorý môže poslúžiť tiež peším turistom.

Chvojnická pahorkatina: samota Salaš pri Skalici
Nadmorská výška
315 m n. m.
GPS súradnice
šírka: 48.8208 ° SŠ
4 osoby
Prevádzka
trojsezónna bez vykurovacieho telesa
v blízkosti objektu nebol zistený zdroj vody

Nachádza sa na rozhraní Bielych Karpát a Chvojnickej pahorkatiny na cyklotrase a žltej TZT, neďaleko osady Salaš pri Skalici. Na opačnej strane osady sa nachádza rázcestie žltej s červenou Záhoráckou magistrálou.

- červená zo Skalice, 1:35 h,
- žltá zo Zlatníckej doliny, 0:30 h,
- žltá a červená z Kováloviec, 2:05 h.

Celodrevený prístrešok bez bočných stien je zastrešený sedlovou strechou pokrytou asfaltovou krytinou. Severovýchodná strana strechy siaha asi meter nad zem, bočné steny prístrešok nemá. Podlaha je pokrytá betónovou dlažbou, ktorú postupne prerastá tráva. Zariadenie tvorí stôl spojený s lavicami po jeho dĺžke. Vedľa stoja dva informačné panely, jeden s mapu cyklistických a turistických trás v okolí, druhý o historických pamiatkach Skalice. Prístrešok istotne poslúži na krátkodobý úkryt pred nepohodou, prípadne na nocľah pre 3 - 4 pútnikov. Spacák a karimatka sa v tom prípade zídu. V prípade dažďa aj celta alebo igelit z náveternej strany.

Žiaden prameň sa v okolí nenachádza. Za prístreškom je rozsiahly pasienok (lúka), obďaleč les. K domom osady Salaš je to na skok, kde by sa dala vypýtať voda. Netuším, či tam niekto býva trvalo, ja som nezahliadol ani živej duše.