MTB

Canyon Nerve AL 6.0 – výber a montáž biku

06.04.16
Keď sa ešte v priebehu zimy oteplilo a slnko vykuklo, išiel som do nášho skladíka (voláme ho šopa) vystrojený na krátku zimnú vychádzku a na moje prekvapenie, môj bicykel bol fuč. Chvíľu mi nedochádzalo, že trend v okolí sa množiacich krádeží bikov, zasiahol aj mňa. Sakra! Chtiac-nechtiac bolo treba zohnať náhradu. Vďaka čerstvej skúsenosti s krádežou som bazárovú kúpu vylúčil. Vybral som si nakoniec Canyon Nerve 6.0, ktorý mi kuriér doniesol tesne po Veľkej noci.

Výber

V prvej fáze výberu som pozeral po rovnakom ako som mal, teda Treku Fuel Ex. Sedel mi celkom dobre a okrem hnusných bŕzd (Avid Juicy), ktoré som mal ako prvú položku na zozname výmen pre túto sezónu, som s ním bol spokojný. Odradila ma však pomerne vysoká cena aktuálnych modelov. Ako som zistil obiehaním zopár cykloobchodov v Bratislave, aj ostatné značky boli na tom plus-mínus rovnako.

ftakopysk mi poradil pozrieť sa aj na Canyon. Zistil som, že ceny majú celkom prijateľné, a tak som potom ešte nejaký čas riešil dilemu, či si vybrať Spectral alebo Nerve. Veľké oči a predsezónne odhodlanie vábili na Spectral, no chladná hlava s prihliadnutím na terény, čo jazdím, nie čo by som jazdiť chcel, zavelila na druhú možnosť. Podľa výrobcu má byť Nerve všestranný horský bike vhodný aj na šliapanie, aj jazdenie trailov. Bikeparky neobľubujem a na trailoch (zatiaľ) neskáčem, takže nejaké väčšie zdvihy, či robustnejšie komponenty nepotrebujem. Sympatickejšia mi bola aj trošku nižšia hmotnosť modelu Nerve.

Značka a model boli vybrané, ostávala voľba výbavy. Ďalší znalci mi v nižšej cenovej kategórii odporúčali pruženie od Rock Shox pre lepšiu životnosť a menšiu citlivosť na správny servis, ako majú lacnejšie modely od Foxu. Výber najnižšej výbavy spečatilo, že moja veľkosť bola skladom a navyše v 10-percentnej akcii.

Objednávka a doručenie

Malý háčik nastáva v prípade Canyonu v tom, že obchádza klasické distribučné cesty a bicykle predáva iba priamo, formou zásielkového predaja cez internet. Majú síce pomerne rozsiahly webový nástroj na určenie správnej veľkosti rámu, no červík pochybností o tom, či bike sadne, zostane až do prvej jazdy.

Háčik číslo dva je, že platíte vopred, a tak trochu dumáte nad tým, či posielanie značného obnosu peňazí cez bankový príkaz do Nemecka je dobrý nápad. Dal som šancu detektívovi Googlovi a ten mi na slovenských cykloweboch nenašiel negatívne skúsenosti. Overil som kvalitu zákazníckej podpory, keďže som zopár vecí potreboval objasniť a obstála. Hoci na to nie som odkázaný, potešilo, že bola po česky.

Od úhrady po doručenie ubehlo spolu 11 dní, no 4 dni z toho pripadli na Veľkú noc, takže za normálnych okolností by bol čas kratší.

Montáž

Tretí háčik – ako už od začiatku asi tušíte – je v tom, že bicykel príde v rozloženom stave v plochom balení a každý, kto niekedy staval väčšie množstvo IKEA nábytku, si hneď bike predstaví rozložený do poslednej skrutky. Nočná mora sa našťastie nepotvrdila a montáž bola nakoniec pomerne jednoduchá, hoci montážny návod je odstrašujúco rozsiahly.

Postup v skratke

  1. Vybratie fixačných kusov kartónu,
  2. Vytiahnutie biku ako celku, pričom jednotlivé časti boli spojené pomocou pások so suchým zipsom,
  3. Oddelenie častí: rám s nasadeným zadným kolesom, predné koleso, rajdy a sedlovka so sedlom,
  4. Vloženie sedlovky do rámu,
  5. Namontovanie rajdov do predstavca a utiahnutie momentovým kľúčom,
  6. Vloženie osky do predného kolesa a jeho pripnutie do vidlice,
  7. Nahustenie odpruženej vidlice na správny tlak – transportuje sa s nulovým tlakom,
  8. Kontrola správneho tlaku v tlmiči,
  9. Montáž pedálov (nie sú súčasťou dodávky),
  10. Prispôsobenie sklonu sedla a rajdov.

Príslušenstvo

  • pumpička s manometrom na vidlicu a tlmič,
  • momentový kľúč so 4 imbusovými bitmi,
  • puzdro na základné servisné náradie,
  • montážna pasta na zvýšenie trenia,
  • sada odraziek (povinné z vyhlášky),
  • podrobný manuál vrátane montáže a údržby (slovenčina nechýba),
  • samostatný montážny návod (de, en, fr),
  • papiere ku komponentom.

Návod na montáž je veľmi podrobný s obrázkami, takže montáž zvládne každý aspoň trochu technicky zdatný jazdec. Oceňujem aj veľmi podrobný manuál a inštruktážne CD, vďaka čomu sa majiteľ bicykla naučí viac o údržbe a nie je nútený riešiť každú blbosť v servise. Servis môže byť ale jedným z problémov pri kúpe bicykla od Canyonu, alebo od iných značiek, ktoré predávajú bicykle cez internet, pretože niektoré servisy majú na tieto bicykle vyššie ceny za servisné úkony, prípadne ich ani nechcú servisovať.

Prvá jazda

Uplynulý víkend sa urobilo dokonalé jarné počasie. Teplúčko akurát, žiadne komáre či iné životstrpčujúce okolnosti. Les je ešte pekne presvetlený, k tomu svetlozelený podrast. Moje najobľúbenejšie ročné obdobie v Malých Karpatoch. Nedeľný výjazd bol preto povinnosť a nakoniec to dopadlo ako poriadny jarný budíček, spolu cez 1100 výškových metrov a vyše 70 kilometrov. Z hľadiska terénov bolo všetko – asfalt, lúka, les, trail, zvážnice, endurovitejší trail a najmä veľa hroznovky v početných bufetíkoch.

Veľkosť rámu som trafil, aj geometria vyzerá akurát a zdá sa, že ani s predstavcom nebude treba experimentovať. Posed je viac sedavý ako natiahnutý dopredu, čo mi vyhovuje. Po pár kilometroch bolo treba doladiť tlaky a rebound, lebo vidlica odskakovala a tlmič bol príliš tuhý. Oproti predošlému bicyklu to stále ale nie je taká pohodlná "žehlička", budem to ďalej postupne ladiť a uvidí sa. Terény Malých Karpát biku veľmi dobre sedeli, jedine Pajštúnsky trail bol na hranici jeho určenia a isto aj na hranici jazdca.

Väčšie kolesá (27,5") znamenajú, že mám o pár cm vyššiu svetlú výšku – možno je to placebo, no mám dojem, že cez náročnejší terén to hore ide lepšie a menej často som zavadil kľukou. Aj spodná hrana prevodníka je o kúsok vyššie, čomu pomáha o pár zubov menej na najväčšom z nich (40-30-22 vs 44-32-22). Väčšími kolesami mierne trpí výbušná akcelerácia, no to pokojne dávam na vrub mojej aktuálnej kondičke.

Po prvej jazde zatiaľ Nerve spĺňa očakávania o univerzálom určení.

Spolupracoval: ftakopysk


 
 
Najnovšie články autora
 
Test JetBoil Zip – sada variča a hrnca s výmenníkom Váži to necelých 600 gramov a "vnútri" je takmer 12 litrov horúceho čaju. Čo je to? No predsa kompaktná sada variča, hrnca a malej plynovej … » celý článok 11/09/19 Ľubomír Mäkký Varenie a jedlo
Predstavenie Rock Empire Orbis 2 – ľahký a priestranný stan pre dvoch Nepatrí síce medzi ultraľahké stany, no s hmotnosť pod 3 kg a priestorom pre dvoch nocľažníkov ho pokojne môžeme považovať za ľahký. Navyše ponúka dve priestranné apsidy a svojou dĺžkou poteší dlháňov, lebo keď si doň ľahnete, nemáte pocit, že ste natesno a tvárou lížete stenu. Že je orientovaný aj do stredne náročných podmienok, zas ukazuje prítomnosť kovových prútov. Vyskúšali sme trojsezónny stan Rock Empire Orbis 2 určený na turistiku, cestovanie a vďaka kompaktným rozmerom aj pre cykloturistiku či vodáctvo. 11/09/19 Ľubomír Mäkký Stany a spacie vaky
MTB Jarný cyklobudíček v Malých Karpatoch a nový trail Slalomka Veľkonočné sviatky vyšli tento rok až po skialpovej uzávere v Tatrách, preto sme ostali v Bratislave, kde je pekná sýtozelená jar. Keďže množstvo ľudí vyrazilo za rodinami a horami, malokarpatské lesy v okolí hlavného mesta boli bez zvyčajných davov, ktoré sa tam bežne premávajú v každý slnečný pekný deň. V sobotu sme sa vybrali s Mišom a Maťom prevetrať bicykle, skontrolovať niektoré singletraily a bufety. 16/05/19 Ľubomír Mäkký Malé Karpaty
Najnovšie články na titulke
 
Správa Nový cykloturistický most cez Moravu pri Kopčanoch Dovoľujem si oznámiť turistickej a cyklistickej verejnosti, že nový most, spájajúci archeopark Mikulčice (Morava) a slovenskú časť … » celý článok 12/10/19 Boro Tomis Správy
Cyklotúra Okruh cez Stelvio, Mortirolo, Gaviu a Umbrailpass Bol koniec leta a počasie sa mierne kazilo, ako aj tento rok. Stále koncom augusta boli nejaké búrky a my sme nemohli nájsť správny termín, kedy vyraziť na v poradí už druhý cyklovýjazd do Dolomitov. V pláne bolo prejsť dvojdňovú trasu cez tri sedlá, so začiatkom v kempe v Trafoi a prespaním v penzióne Belvedere, tesne pod Passo Mortirolo. Návrat bol plánovaný cez Passo Gavia. 03/10/19 Michal Mikuláš Svet
Rozhovor M. Dobšovič: rekreácia je hlavnou funkciou mestských lesov Mestské lesy v Bratislave sme dlhodobo vnímali ako organizáciu, ktorá nevie alebo nechce skĺbiť ťažbu dreva s požiadavkami obyvateľov a návštevníkov hlavného mesta na rekreáciu v prírode. Tí v sezóne prichádzajú na územie lesoparku rádovo v tisícoch, existuje údaj zo spočítavania návštevníkov spred pár rokov, ktorý hovorí o 7 tisícoch návštevníkov denne. Dôležitou zmenou v roku 2014 bolo zníženie ťažby v lesoparku z 18 000 m³ ročne na 5 000 m³ ročne. Tento rok mestskí poslanci prijali na slovenské pomery revolučnú zonáciu, ktorá ponecháva 54 % územia bez zásahov a aj vo zvyšku sa bude hospodáriť veľmi citlivo. O nej, ale aj o iných témach sme sa rozprávali s riaditeľom MLB Matejom Dobšovičom. 29/09/19 Soňa Mäkká Rozhovory

 
 
 
Verzia pre tlač
  • text  fakty  fotky  
Vriace fórum RSS vriaceho fóra
Canyon Nerve AL 6.0 – výber a montáž biku 13/01/18 18:40 12 príspevkov
Login prihlás sa alebo registruj
zapamätať



Vytvorením používateľského konta súhlasíte s podmienkami použitia HIKING.SK, ktorých súčasťou sú aj informácie o spracovaní osobných údajov.

0.6