Obchádzka na cyklochodníkoch v Rakúsku

16.06.18
V neďalekom Rakúsku, za mostom Slobody (Devínska Nová Ves), sa momentálne stretneme s uzávermi a obchádzkami na cyklochodníkoch Donauradweg a Marchfeldkanal Radweg. Odklon turistických trás a cyklotrás je v úseku od Schönau po Hainburg. Chodníky, ktoré sú ovplyvnené konštrukčnými opatreniami, sú zablokované na začiatku alebo na vhodnej križovatke, označené žltou tabuľkou s textom Umleitung (slov. obchádzka) a označením obchádzanej cyklostrasy.

Marchfeldkanal Radweg

Obchádzka začína za Schlosshofom pri usadlosti Niederweiden a pokračuje v úseku od obce Engelhartstetten po Haringsee.

Donauradweg číslo 6

Pred dedinkou Stopfenreuth sa prechádza na cestnú komunikaciou do Eckartsau, za zámkom následuje šotolina medzi poliami do Orth an der Donau. Od Schönau uzávera končí. Aj v prípade jazdy do Hainburgu sa vyhýba stavenisku a pred vstupom do Stopfenreuth značenie usmerňuje pokračovanie cestnou komunikáciou na most (tak isto aj pri návrate). Vyhliadka Au-Terrasse pri Dunaji vyzerá, že je prístupná.

Systém priehrady Marchfeldschutzdamm bol budovaný koncom 19. a začiatkom 20. storočia. Slúži pre potreby protipovodňovej ochrany obyvateľov Viedne a približne 30 000 občanov v 12 obciach Dolného Rakúska. Po záplavách z júna 2013 je nutné zrekonštruovať Marchfeldschutzdamm, priehradu Schönauer, ako aj Rußbachdamm. Okrem toho sa bude pracovať aj na zariadeniach pri Hainburgu a Wolfsthale. Stavba začala začiatkom októbra 2017 a očakáva sa, že bude trvať do konca roka 2020.

Viac informácií o cyklistických trasách + MAPA sú stiahnuteľné tu, Tourist Board, T +43 2713 30060-60, urlaub@donau.com.

Všeobecné informácie o projekte opráv sú na tejto adrese informačnej brožúrky, ako aj na internetovej stránke viadonau.

Zdroj

Mapa

Správa Obchádzka na cyklochodníkoch v Rakúsku V neďalekom Rakúsku, za mostom Slobody (Devínska Nová Ves), sa momentálne stretneme s uzávermi a obchádzkami na cyklochodníkoch Donauradweg a … » celý článok 16/06/18 Roman Matkovčík Správy
Cyklotúra Gänserndorf – Devínska Nová Ves Moje spoznávanie kraja na druhom brehu Moravy za Cyklomostom Slobody opäť raz pokračovalo v okolí Gänserndorfu. Čo nás sem priťahuje? Je to hlavne železničné múzeum. Ďalej znova vinice, ropné a plynové vrty, hrad. Potom “akási” rotunda na kopci a prejazd Moravským poľom (Marchfeld) popri zavlažovacom kanáli. 26/04/18 Roman Matkovčík Svet
Túra Potulky okolo Bialky Vydáme sa krajom hranice medzi Podhalím (pl. Podhale) a Zamagurím.(pl. Zamagurze). Putovanie rozdelíme na dva letné dni. Nakukneme do okolia Bukowiny Tatrzańskej. Pre niekoho budú prekvapením slovenské nápisy. Čerešničkou sa stane mlyn či zachovalé drevenice a zoskupenie takmer 60-tich pastierskych kolíb. Budeme si vychutnávať pohľady na Tatry od zamagurskej obce Repiská (Rzepiska) nad Jurgovom (Jurgów). 16/01/18 Roman Matkovčík Vysoké a Belianske Tatry, Spišská Magura, +

Cyklotúra Na Poledník z Modravy s cyklovozíkom Neplánované výlety bývajú častokrát najlepšie. Len tak sa nechať viesť chuťou, intuíciou či počasím a vychutnávať si to, na čo … » celý článok 29/11/18 Jitka Švarcová Svet
Extra Najvyššie vrchy SR - najvyššie body okresov Zoznamov najvyšších vrchov geomorfologických celkov je publikovaných niekoľko, každý si môže vybrať. Pridanie ďalšieho by neprinieslo nič nové, len ďalšiu diskusiu o rozdieloch. A tak pre inšpiráciu pridám zoznam najvyšších vrchov, vŕškov a kót - bodov našich sedemdesiatich deviatich okresov. 25/11/18 Peter Šufliarsky Malá Fatra, Nízke Tatry, +
Cyklotúra Ľubochnianska dolina s deťmi Po dvoch rokoch od našej prvej cyklonávštevy Ľubochnianskej doliny sa sem konečne vydávame aj s deťmi skúsiť prebicyklovať časť doliny. A tak ako doplnenie môjho prvého článku o doline by som chcela priniesť pár informácií, ako vyzeral prechod doliny na bicykloch s ratolesťami. Na cyklistiku si vyberáme pekný júlový deň, sobotu. Predpoveď hlási slnečné počasie, ktoré by nemal narušiť dážď ani búrky. Tak snáď to vyjde. Cieľ, respektíve miesto, kde sa budeme otáčať na spiatočnú cestu, určený nemáme. Uvidíme podľa toho, ako to budú zvládať deti. Je to naša prvá spoločná cyklonávšteva Ľubochnianskej doliny. 22/11/18 Jana Bílešová Veľká Fatra a Choč