Obchádzka na cyklochodníkoch v Rakúsku

16.06.18
V neďalekom Rakúsku, za mostom Slobody (Devínska Nová Ves), sa momentálne stretneme s uzávermi a obchádzkami na cyklochodníkoch Donauradweg a Marchfeldkanal Radweg. Odklon turistických trás a cyklotrás je v úseku od Schönau po Hainburg. Chodníky, ktoré sú ovplyvnené konštrukčnými opatreniami, sú zablokované na začiatku alebo na vhodnej križovatke, označené žltou tabuľkou s textom Umleitung (slov. obchádzka) a označením obchádzanej cyklostrasy.

Marchfeldkanal Radweg

Obchádzka začína za Schlosshofom pri usadlosti Niederweiden a pokračuje v úseku od obce Engelhartstetten po Haringsee.

Donauradweg číslo 6

Pred dedinkou Stopfenreuth sa prechádza na cestnú komunikaciou do Eckartsau, za zámkom následuje šotolina medzi poliami do Orth an der Donau. Od Schönau uzávera končí. Aj v prípade jazdy do Hainburgu sa vyhýba stavenisku a pred vstupom do Stopfenreuth značenie usmerňuje pokračovanie cestnou komunikáciou na most (tak isto aj pri návrate). Vyhliadka Au-Terrasse pri Dunaji vyzerá, že je prístupná.

Systém priehrady Marchfeldschutzdamm bol budovaný koncom 19. a začiatkom 20. storočia. Slúži pre potreby protipovodňovej ochrany obyvateľov Viedne a približne 30 000 občanov v 12 obciach Dolného Rakúska. Po záplavách z júna 2013 je nutné zrekonštruovať Marchfeldschutzdamm, priehradu Schönauer, ako aj Rußbachdamm. Okrem toho sa bude pracovať aj na zariadeniach pri Hainburgu a Wolfsthale. Stavba začala začiatkom októbra 2017 a očakáva sa, že bude trvať do konca roka 2020.

Viac informácií o cyklistických trasách + MAPA sú stiahnuteľné tu, Tourist Board, T +43 2713 30060-60, urlaub@donau.com.

Všeobecné informácie o projekte opráv sú na tejto adrese informačnej brožúrky, ako aj na internetovej stránke viadonau.

Zdroj

Mapa

Správa Obchádzka na cyklochodníkoch v Rakúsku V neďalekom Rakúsku, za mostom Slobody (Devínska Nová Ves), sa momentálne stretneme s uzávermi a obchádzkami na cyklochodníkoch Donauradweg a … » celý článok 16/06/18 Roman Matkovčík Správy
Cyklotúra Gänserndorf – Devínska Nová Ves Moje spoznávanie kraja na druhom brehu Moravy za Cyklomostom Slobody opäť raz pokračovalo v okolí Gänserndorfu. Čo nás sem priťahuje? Je to hlavne železničné múzeum. Ďalej znova vinice, ropné a plynové vrty, hrad. Potom “akási” rotunda na kopci a prejazd Moravským poľom (Marchfeld) popri zavlažovacom kanáli. 26/04/18 Roman Matkovčík Svet
Túra Potulky okolo Bialky Vydáme sa krajom hranice medzi Podhalím (pl. Podhale) a Zamagurím.(pl. Zamagurze). Putovanie rozdelíme na dva letné dni. Nakukneme do okolia Bukowiny Tatrzańskej. Pre niekoho budú prekvapením slovenské nápisy. Čerešničkou sa stane mlyn či zachovalé drevenice a zoskupenie takmer 60-tich pastierskych kolíb. Budeme si vychutnávať pohľady na Tatry od zamagurskej obce Repiská (Rzepiska) nad Jurgovom (Jurgów). 16/01/18 Roman Matkovčík Vysoké a Belianske Tatry, Spišská Magura, +

Svet Traunsee, Langbathseen a Offensee s cyklovozíkom Známy pohľad na traunkirchenský kostolík „plávajúci“ na Traunsee so siluetou majestátneho Traunsteinu v pozadí, ale aj menej okukaný … » celý článok 18/10/18 Jitka Švarcová Svet
Recenzia Peter Wohlleben – Sprievodca lesom Knihu mi podsunul kamarát Juro so slovami: „Mám pre teba dobré čítanie.“ Najskôr asi mesiac nedotknute ležala medzi ostatnými knihami na nočnom stolíku, no keď som ju otvoril, zistil som, že to ma veru bude baviť. Autor je síce Nemec, ale poznatky z jeho knihy sa dajú aplikovať aj pre našu krajinu. Z každej stránky cítiť, že Wohlleben je skutočný milovník lesa a vo svojej knihe sa delí s čitateľom zábavnou formou a v prepojení s praxou o svoje zážitky z lesa. 17/10/18 Zdeno Vasilišin Mapy a knihy
Túra Hermanovce – Bachureň – "Várheď" – Jarovnice Hradiská na východnom Slovensku nie sú až také známe ako inde. Preto ma vcelku prekvapilo, keď som v mape objavil jedno v podhorí Bachureň. Keďže najideálnejšie tam bolo zájsť v mimovegetačnom období, tak som musel čakať na jar. Pravý čas nastal v marcovú nedeľu, keď bolo príjemné teplo a po zime som bol hladný po dlhšej túre. 15/10/18 Henrich Tomáš Šariš