Bridgedale Stormsock sú ideálnym doplnkom na jesenné bicyklovanie

Bridgedale Stormsock – nepremokavé cykloponožky

20. 11. 2019

Ponožky sa dodávajú v dvoch farbách – čierno-šedé s modrými prvkami a khaki. Ponožka z dizajnového hľadiska veľmi neohúri, v mojom variante z topánky vykúka len čierna horná časť s viditeľným nápisom Bridgedale.

Konštrukcia ponožky je trojvrstvová – vnútro, membrána, vonkajšok. Vnútro je kombinácia merino vlny (54 %), polyesteru (36 %), nylonu (7,5 %) a elastanu (2,5 %). Vnútri je hrubšie vystlaná oblasť chodidla, päty a prstov oproti zvyšku. O membráne Hydrotech, ktorá tvorí strednú vrstvu, výrobca veľa neinformuje. Dozvieme sa len, že ide o 100 % polyuretán a že hodnota priedušnosti je viac ako 15 000 g/m²/24 h a vodný stĺpec viac ako 10 000 mm. Vonkajšiu vrstvu tvorí 95 % nylon a 5 % elastan.

Ponožka je veľmi elastická a po nasadení pevne obopína nohu. Hore je ukončená sťahujúcou elastickou manžetou. Na hmat je zvonka veľmi umelinová, zvnútra príjemne mäkká. Objem ponožky je značný a už pri midweight variante sa nemusí dobre zmestiť do topánok, preto odporúčam vyskúšať s topánkami, v ktorých ich budete nosiť. Keďže moje tretry sú mi o kúsok väčšie, ponožky sadli akurát. Skúšal som aj do starších bezmembránových turistických polovičiek a bolo to na hrane použiteľnosti. Ak by ale začalo liať, bolo by to lepšie ako čvachtať nohami v mokrom.

Hoci výrobca ponožky považuje za univerzálne – teda aj na turistiku – nosil som ich len na bicykel. Mával som ich aj ako zálohu na túrach, kam som išiel s vyššie spomínanými premokavými polovičkami. K reálnemu použitiu však nedošlo. Na bicykli v jesenných podmienkach boli skvelé, zlepšovali tepelný komfort pri teplotách pod 10 °C. Tiež sa mi podarilo v nich vbehnúť do mláky, ktorá nevyzerala hlboko, no nakoniec tretra skončila komplet vo vode. Topánka bola samozrejme komplet premočená, avšak noha ostala po zvyšok trasy v suchu a chlad z mokrej topánky prenikal, no menej, než som čakal.

Celkovo hodnotím ponožky ako vydarený produkt najmä pre cyklistov. Aj v prípade, ak neprší, no je chladnejšie, sa budú hodiť ako prevencia oziabania nôh a tiež proti vetru. Pre turistiku by som skôr odporučil verziu LightWeight, ktorá nebude mať problém sa zmestiť do bežných polovičiek. Pre vysoké topánky sa mi toto riešenie úplne vhodné nezdá, keďže tie bývajú väčšinou s membránou. Keď-tak ako záloha pre prípad núdze.

Recenzia Plynový turistický varič Primus Firestick Tento trojsezónny varič nie je ani najľahší, ani najvýkonnejší, no v oboch meradlách je dosť dobrý. Jeho riešenie skladania je však … » celý článok 09/09/20 Ľubomír Mäkký Varenie a jedlo
Rada Vyberte si túru vo vašom okrese Túry bežne vyberáme podľa pohorí, nie podľa okresov. Podobne ako na jar, aj teraz sa však vláda rozhodla znížiť mobilitu obyvateľstva z dôvodu šírenia koronavírusu a obmedzila pohyb v prírode iba na domáci okres. Niektoré okresy majú zvláštny tvar a ich hranice bežne turistovi nenapadne vôbec riešiť. Preto sme pripravili zopár pomôcok, ktoré sa v tomto období môžu hodiť. 12/04/20 Ľubomír Mäkký Zdravie
Recenzia Bridgedale Stormsock – nepremokavé cykloponožky Jesenné obdobie nemusí znamenať koniec cyklosezóny, ak sa cyklista dobre vystrojí. Pokiaľ sa vám však nechce kupovať nové tretry, máte v zásade dve možnosti, ako ochrániť nohy pred chladom a vodou. Jednou sú nepremokavé návleky, druhou nepremokavé ponožky. Druhú menovanú možnosť som vyskúšal s ponožkami Bridgedale Stormsock v strednej hrubej verzii. 20/11/19 Ľubomír Mäkký Obutie

Cyklotúra Okolo Malej Fatry a Súľovských vrchov Tento rok som úspešne pridal do série okruhov “Okolo”, aj v poradí druhú trasu. Tentokrát to bola trasa, ktorá by sa dala nazvať … » celý článok 05/11/20 Michal Mikuláš Malá Fatra, Súľovské vrchy
Túra Podhorie Levočských vrchov v jeseni Na rodnom Východe sú len dve pohoria, kde som len minimálne pochodil. Jedným z nich sú Levočské vrchy a prvá, a zatiaľ posledná, návšteva bola pred štyrmi rokmi. Aj keď ďalšiu som si naplánoval po zvyčajných dvoch, až slnečné októbrové dní roku 2018 mi dopomohli k návšteve, síce len podhoria, ale zato veľmi pekného jesenného. 01/11/20 Henrich Tomáš Levočské vrchy
Správa Združenie horských útulní Škótsko (MBA) Horské chaty a útulne sa nachádzajú vo väčšine pohorí v Európe i mimo nej. Väčšinou musíte za ich použitie platiť, rezervovať si miesto vopred (napríklad Korzika) a v mnohých si môžete kúpiť aj jedlo a pitie. Vo Veľkej Británii je to veľmi odlišné. Tu existuje dlhá tradícia otvorených prístreškov (útulni) zvaných Bothies, ktoré sú k dispozícii všetkým bezplatne. Žiadna rezervácia, jednoducho príďte. Veľmi málo zariadenia, musíte mať so sebou všetko, čo si myslíte, že budete potrebovať. 30/10/20 Pavol Horváth Zaujímavosti

Bridgedale Stormsock – nepremokavé cykloponožky 20/11/19 10:14 2 príspevky

• Priedušnosť
    • 15000 g/m²/24 h

• Farebné kombinácie
    • čierno-šedá s modrými prvkami, khaki

• nepremokavosť a ochrana proti chladu na bicykli, na turistiku ako záložné riešenie pre prípad núdze, príjemné zvnútra, merino zložka vnútri

• Nepáči sa mi
    • vyššia hmotnosť, midweight hrúbka sa nemusí zmestiť do topánok