Komentár
K článku: Jarná Omšenská Baba, Jánošíkove diery a čerešňové sady v Brdárke
nová témaK článku: Jarná Omšenská Baba, Jánošíkove diery a čerešňové sady v Brdárke
nová témaK článku: Spustili program Živé chodníky 2024 na obnovu turistickej infraštruktúry a značenia
nová témaSvatopluk k článku: Kysuckými samotami Turzovskej vrchoviny Peter, velmi správne rozlišuješ Čechov a Moravákov ( Brňákov ).
+ 16 ďalších príspevkovSosal k článku: Chata Volovec Tak pan správce se mi už ozval. Otevřeno bude :)
+ 61 ďalších príspevkovPeter61 k článku: Kliešte sa posúvajú vyššie čipovanie proti KE : pozornakliesta.sk/?utm_campai…
+ 145 ďalších príspevkovK článku: Známym a predsa neznámym masívom Devínskej Kobyly
nová témaAdushka k článku: Ako stráviť dva týždne v Albánsku, Kosove a Čiernej Hore s deťmi (2) Ďakujem Tomáš. Veru skvelo nám tam bolo, ja som dokonca chcela tento rok ísť rovno na Peaks of the Balkans, ale nakoniec ideme Bulharsko - Rilu a Pirin, tak som …
+ 7 ďalších príspevkovTono k článku: Krajinou vyhasnutých vulkánov – od Sovieho hradu po Steblovú skalu Kusok juznejsie od Hajnacky sa nachádza zaujimava Kostna dolina, paleontologicky lokalita s nalezmi kostrovych pozostatkov zvierat z tretohor. Ale pozor, roklin …
+ 6 ďalších príspevkovBazin k článku: Ako stráviť dva týždne v Albánsku, Kosove a Čiernej Hore s deťmi (1) Nadhera !
+ 5 ďalších príspevkovPeter61 k článku: Národné parky sú nefunkčné, akú reformu by potrebovali? Soňa, tú modrú na titulke si vyrobyla fotošokom, alebo polarizérom ? odomk.: dennikn.sk/…/?cst=dfe885e641e…
+ 44 ďalších príspevkovPeter61 k článku: Želobudzká skalka a zaujímavosti Poľany Soňa : Malachovské skalky nad Banskou Bystricou ( odmkol som ) dennikn.sk/…/?cst=b7bbfb4a2de…
+ 7 ďalších príspevkovSebastian.bena99: Práca Na Horách Dobrý deň , mám 24 rokov hľadám si prácu na horách. Ďakujem za ponuky.
+ 88 ďalších príspevkovTomas Vohlarik k článku: Jesenno-zimný Slavkovský štít ako vzdy nadherne fotky Peto. tak taketo krasne su vyhlady zo Slavkovskeho stitu. pri mojej navsteve sa mi podarilo minut kriz na vrchole kvoli hmle. ale nieked …
+ 3 ďalšie príspevkyMisoB: TuristickaMapa.sk - fórum Názvy zmeníme podľa aktuálneho stavu v teréne, možno predtým boli názvy TIM odlišné. Názov Dielnica sa z "technických" príčin nevykresľuje, lebo spadá práve na …
+ 3327 ďalších príspevkovWaldi k článku: Cerová vrchovina je pohorie s magickým hradom a skalným vodopádom. Pozrite si deväť najkraších túr v ňom Dovoľte, aby som týmto vyjadril najhlbšie uznanie a obdiv k nájdeniu tejto lokality, ktorá je zatiaľ vhodná pre pohyb hajkerov po vonku. V zmysle štúdie "Odhad …
+ 5 ďalších príspevkovPeter61: Expresky "Jako reklama na bd expresky působivé, ...samozřejmě přeju uzdravení a příště více cest na OS." lezec.cz/clanek.php?key=18426…
+ 95 ďalších príspevkovPeter61 k článku: Nový návštevný poriadok v Tatrách rozširuje možnosti pre skialpinizmus, no pridáva nové povinnosti a zakazuje vstup so psom do vysokohorského prostredia JAMES : Obsah kurzu ľahkého horolezectva, leto aj zima. horolezecka-skola-james.sk/do…
+ 27 ďalších príspevkovPaliT k článku: Turistov na Poľane napadol medveď dvakrát za sebou. Najhoršie bolo čakať na vrtuľník, báli sa, že sa vráti Najväčší problém je, že táto PR bitka sa nedá vyhrať. Vládnej garnitúre sa podarilo obsadiť mediálny priestor a vystrašená verejnosť, ktorá nemá takmer nijaké r …
+ 47 ďalších príspevkovK článku: Prístrešok Golgota pod Kojšovskou hoľou
nová témaVladeno k článku: Začína jarná uzávera vo Vysokých a Západných Tatrách. Čo je v tomto období povolené? Najlepšia a najrozumnejšia reč Hajkingu za posledné roky. Howgh.
+ 15 ďalších príspevkov
Diskusná téma K článku: Hnilecká cyklomagistrála
Diskusná téma K článku: Hnilecká cyklomagistrála
Hnilecká cyklomagistrála prechádza malebnou Hnileckou dolinou, lemovanou lesnými masívmi Slovenského rudohoria. Spája dve významné strediská cestovného ruchu - južnú časť Národného parku Slovenský raj s umelou vodnou nádržou Ružín. Má 70 km a prechádza 11 obcami. Trasa je vhodná aj pre začiatočníkov a v zásade sa ide stále dolu kopcom. Túru je možno prakticky kdekoľvek prerušiť a pokračovať vlakom.
Ivan, perfektný popis. To by sa dalo aj vytlačiť do turistického sprievodcu. Vidno, že si si na tm dal záležať.
Tak presne túto trasu mám v merku už dlhšiu dobu! Pracovne som sa hýbal v Hnileckej doline pred mnohými mnohými rokmi a už vtedy vznikol nápad prejsť si to na bicykli a tento článok ma snáď už nakopne ... :-) Ďakujem.
Naozaj krasna cyklo"tura" a aj clanok nabity faktami. Len mi nejdu do hlavy tie drevene mosty v Mnisku. O ziadnych zachovanych totiz neviem...
Axel, o drevených mostoch v Mníšku sa píše asi toto:
Drevené kryté mosty
Veľmi zaujímavým dielom umu a remeselnej zručnosti domácich majstrov boli drevené kryté mosty. Patrili medzi najkrajšie pamiatky v Mníšku, ale bohužiaľ ani jeden sa nezachoval. V niektorých publikáciách sa uvádzajú ešte aj dnes, no zbytočne, pretože ich už niet. Ostali po nich len základy a pár zažltnutých fotografií. Boli zastrešené, aby ich neničil dážď. V Mníšku stálo päť drevených krytých mostov cez Hnilec - horný most, do nového obecného mlyna, do Burgu, k Eibenovej vile a jeden stál tiež na hlavnej cestu pri sútoku Hnilca a Smolníckeho potoka.
Kniha pamiatok na Slovensku opisuje horný most, nazývaný tiež most do pekárne, takto: „Nosná konštrukcia je lichobežníkového tvaru.“ Mal rozpätie 21,7 m a po oboch stranách mal nájazdové rampy. Zo strany hradskej dlhé bola dĺžka rampy 8,2 m, z druhej strany 10,15 m so sklonom 10%. Most dal v roku 1921 postaviť majiteľ píly p. Eiben. V roku 1935 bol obnovený. V roku 1954 bola rozobratá strecha a o tri roky neskôr sa pri prejazde nákladného auta s cementom most pod jeho ťarchou preboril. V roku 1978 starý most rozobrali a vedľa neho postavili nový betónový most .
Na rozdiel od horného mosta bol most do nového mlyna postavený na betónových základoch, ktoré sa dodnes zachovali. Bol rozobratý v roku 1965 a nahradený železným mostíkom.
Most do Burgu sa podobal mostu do mlyna. Od roku 1965 stojí na jeho mieste železný mostík.
Most k Eibenovej vile viedol k vile a barakom. Dnes je tam železná lávka.
Zachovala sa fotka mosta cez hlavnú cestu, takže vieme, ako vyzeral. Od ostatných sa líšil tým, že aj po bokoch bol celý obitý doskami. Dnes je na jeho mieste betónový most.
Zdroj: mnisek.sk/obec/stavby.html
Jediný zachovaný drevený most je pred Helcmanovcami, ponad železničnú trať.
Pio, tu knihu mam doma tiez ;-)
Ale chcelo to uviest na pravu mieru, nech tam tie mosty niekto nahodou nehlada.
PS: nemas info, ci aj druhy ocelovy most smerom na Smolnicku hutu je povodny zeleznicny alebo nejaka novodoba stavba?
Axel, keď myslíš tento most: vlaky.net/…/objekt.asp?id=668 tak áno, je to pôvodný most úzkokoľajky do Smolníka. Poiaľ by si sa vybral bicyklom cestou do Smolníka, tak tých pamiatok na bývalú železnicuje tam podstatne viac. Dokonca aj vozne bývalej dráhy prestavané na akésy chatky, alebo čo to je. Peter Páteček k tomu napísal dva ozaj hodnotné články: zeleznicne.info/view.php?naze…
Čo sa týka tých pôvodných drevených, tak uznávam, že som tam mal napísať, že sú tam dnes už iba zbytky tých pôvodných.
Nemyslim tento most, ale dalsi zhruba o kilometer dalej pri motokrosovom areali. Je presne na povodnej trati, ale nikde sa v suvislosti s nou nespomina, tak si nie som isty.
Do Smolnika som bicyklom siel tolkokrat, ze ani nepametam.
A tie povodne vozne prerobene na chatky by mali byt kde? O tomto pocujem prvy krat.
Axel, Prečitaj si ten članok od Pátečka, sú tam aj tie chatky, alebo čo to má byť, odfotografovane. ten "druhý" most som doteraz nezaregistroval. Keď tam pôjdem, určite sa mu "pozriem na zub".
Ved ano, odfotene su. Ale netusim, kde sa nachadzaju. Antukove ihrisko z obrazku a relief mi napovedaju, ze pri jazere na Uhornej, len si na nich odtial neviem spomenut... :-)
Presne tam sú pri jazere. Treba hľadať :-)