Komentár
Adushka k článku: Ako stráviť dva týždne v Albánsku, Kosove a Čiernej Hore s deťmi (1) Hehe, treba si prečítať článok, ktorý vyjde o necelý týždeň ;) Inak od Vusanje je na Kolatu dlhší nástup, z Valbone je to pekná nekompromisná direktka, krátka a …
+ 3 ďalšie príspevky
Diskusná téma K článku: Sčítanie cyklistov v Bratislave
Diskusná téma K článku: Sčítanie cyklistov v Bratislave
Vo všeobecnosti sa hovorí o tom, že bicyklistov nie je až tak veľa, aby im bolo potrebné venovať nejakú zvláštnu pozornosť. Hovoria to samozrejme tí, čo bicykel nemajú a venovať cyklistom pozornosť v rámci premávky ich veľmi otravuje. Možno práve preto uskutočnila Cyklokoalícia v stredu 5. októbra 2011 druhé sčítanie cyklistov v Bratislave.
Podpore rozvoja cyklistiky nič neprekáža. Tento šport, a spôsob dopravy zároveň, politici nepodporujú lebo nechcú.
Dôvod: zatiaľčo bicykel stojí pár sto eur, netreba do neho žiadne palivo, a náklady na jeho údržbu sú minimálne, v prípade auta je už len jeho kúpa obrovskou investíciou. Ďalej si človek musí urobiť a zaplatiť vodičák, musí kupovať benzín, platiť poistenie, a v servise stovky eur za každú blbosť čo sa mu pokazí. Z toho všetkého platí DPH, ktorá je najväčším príjmom štátu. Okrem toho, cyklisti sú zdravší, a to nie je dobré. Pre politikov je lepší lenivý motorista, ktorý predčasne zomrie v dôsledku nejakej choroby, a štát ušetrí na vyplácaní dôchodku.
Preto si myslím že podpory cyklistiky sa nedočkáme.
Aj ja chodím denne bicyklom do práce a tiež som nebol sčítaný. O 7-ej už "zarezávam" a takýchto je asi viac. V našej "kancelárskej" budove je cez leto plný stojan na bajky. Je otázkou času kedy to bude masovejšie (až zdražie benzín, alebo na cestách v BA nastane kolaps - k čomu niekedy veľa nechýba). Všetko brzdí infraštruktúra a ochota "tých hore" spraviť pre cyklistov čoci viac.
Ťažko povedať, denne chodím bicyklom do práce (aj dnes). Dokonca by ma aj sčítali. Malá chybička je asi v tom, že moja doba je medzi 5:00 hod a 5:45.
U nás v práci chodí bicyklom čím ďalej tým viac ľudí. Dosť závažný problem sa však volá: "čo s bicyklom v kancelárskej budove".
Hmmm ... chvalyhodny pocin.
Som trochu prekvapeny, ze ich je tak malo. To vsak asi suvisi s nechutou cyklistov riskovat v prehustenej autodoprave.