Prejdi na obsah

Hiking.sk Zavrieť

Prihlás sa do svojho konta
alebo sa zaregistruj

Vriace fórum

Diskusná téma K článku: Cez Kysuce dobrodružne

Diskusná téma K článku: Cez Kysuce dobrodružne

Je 10. júna a v rámci trojtýždňovej cyklotúlačky väčšinou po Slovensku sa nachádzam v Javorníkoch, na česko–slovenskej hranici, kam som včera po 114-kilometrovej etape z doliny Čierne v Lúčanskej časti Malej Fatry za takmer neustáleho dažďa dorazil. Včera som sem prišiel už za tmy a v poriadnej hmle, ale aj tak sa mi podarilo medzinárodne sa vyspať, keďže hlavu som mal na Morave a nohy na Slovensku. Dnes to už stáčam pomaly na sever a zajtra sa cez Poľsko vrátim domov do Tatier živý a zdravý – teda aspoň dúfam, lebo u mňa sa práve toto nikdy nevie.

Zdenči

Super Peťo. Som rád, že sa ti páčil môj rodný kraj. Pevne verím, že vydavateľstvo Hiking po Borovej knihe vydá nejakú aj tebe :-)

Alexander

Článok som ešte nestihol, ale už popis fotiek je super :-)

Axel

Ja si len neodpustim male intermezzo k tej zeleznicke, ktore verim niekto doplni presnejsie.
Do sedla Beskyd totiz jazdi vlacik z Oravy.
Vsetci hovoria o prepojeni povodnej trate a ze sa bude jazdit hore dole. Ale osobne v to neverim. Na kazdej strane kopca je v zasade konkurencny subjekt a jeden sa pred druhym tvaria, akoby neexistovali.
O tom, ze v sezone je to v tom skanzene prepchate ako v disneylande, sa nebudem nijako vyjadrovat. Niekto hlada klud, niekto je rad, ze sa turizmu aspon niekde dari...
A ten doplnok s pocasim: klobuk dole, ja by som sa dokadil asi aj realne

Peter Miler

Axel, ďakujem za doplňujúce info, ktoré snáď naozaj nepotrebuje komentár (vôbec som netušil, že je to tak a že je to také zlé), iba ak - na Slovensku je to tak...

Boro

Bezva a celkom sranda. Fakt som sa pobavil.

Aďo.4

opäť vtipne napísaný článok,takže super..

Starec

Výborný článok.
Čo sa týka železničky, tak vlani som navštívil obi dve a musím konštatovať to čo Axel, že tie dve "spoločnosti" sa asi nedohodnú. Aj prístup a ceny sú rozdielne: "oravská" je lacnejšia a aj celá jazda trvá dlhšie (to nerátam prestávku na návštevu rozhľadne). Vychylovka má "výhodu" že je súčasťou skanzenu.

Zdenči

to je asi ako na Dunajci. Tiež sa Slováci nevedia dohodnúť a spojiť...hold, blbá slovenská závistlivá povaha

Axel

Vychylovka ma vyhodu aj v tej uvratovej casti + parnej masinke. Oravska je "len" rovna a jedina uvrat je hore v sedle, kde uz vlacik ani nejazdi. Vtipne ale bolo, ked pri jazde oravskou zeleznickou na moju otazku, co to tam v doline piska (parny rusen z kysuc) sa sprievodca tvaril, ze on nic nepocul a nevie co by to tam v lese mohlo asi byt... :-)))
Ale neriesim, beriem veci tak ako su a nemam ambicie ich menit.
K tej novej ceste: naozaj krasny technicky kusok a radost to odsoferovat. Len mne osobne to pripadalo take zvlastne. Obrazne na konci sveta takato cesta a to mnozstvo motorkarov prinasalo hluk do tohto krasneho sveta. Ale to je pokrok.

Marcel.c

Axel, prepojenie Kysuc a Oravy, t.j. Novej Bystrice a Oravskej Lesnej, vratane priameho autobusoveho spojenia Cadca - Namestovo existovalo az do roku 1986. Po vybudovani vodarenskej nadrze akosi kompetentni "pozabudli" na prekladku tejto statnej cesty a "spomenuli si" opat az po viac ako 20 rokoch. Pocas tohto casu ludia z hornooravskych dedin cestovali na vlaky Buhuminskej zeleznice velkou oklukou cez Liptov, pricom pri vzdialenosti Oravska Lesna - Cadca 45 km museli urobit oklukou 150 km, co je teda poriadny rozdiel. Poznal som dvoch ludi z Oravskej Lesnej, ktori dochadzali do zamestnania v Cadci, a vacsinou chodili pesi, prave cez skanzen vo Vychylovke. V zime to bola niekedy dost adrenalinova turistika.
Takze tvrdenie o "konci sveta" tu asi nie je namieste.
Stara cesta este stale existuje - jedna strana konci v priehradnom mure a druha v bocnom ramene nadrze.
V sucasnej dobe (od 28.10.2012) uz funguje cyklomagistrala z Krasna nad Kysucou, ktora vedie prave po byvalom kolajisku zeleznicky az do Novej Bystrice a dalej pokracuje variantami bud cez skanzen do sedla Demanova alebo okolo vodarenskej nadrze, s moznostou napojenia na cyklomagistralu, vedenu po hrebeni Oravskej Magury medzi zaplavenou Riecnicou a Hornou Tizinou. Okruh okolo vodarenskej nadrze (cca 30 km) by bol velmi pekny, znehodnocuje ho vsak masivna tazba dreva v okoli nadrze a s tym suvisiace silne znecistenie trasy bahnom. Inak je to velmi pekny kraj, celkom mimo civilizacie a ludoprazdny.

Axel

Ten koniec sveta som myslel prave v kontexte tych 20 rokov bez spojenia normalnou cestou. Ta "asfaltka" cez Demenovu je dobra tak na bicykel a ako pises, cesta okolo priehrady je prakticky nezjazdna...

Zdenči

v mesiacoch bez snehu sa využívala aj úzka lesná cesta medzi Oravskou Lesnou a Vychylovkou. Pár krát som ju absolvoval, bol to riadny tankodrom. A božechráň ak človek stretol v protismere tatru s drevom. To bol adrenalín :-)

Rado

Super článok, ako aj predošlá séria. Pridám len, že na oravskej strane už tiež premáva aj parná mašinka Gontkulák, tuším od roku 2011. Tú starú lesnú asfaltku som tiež raz absolvoval (autom) pár rokov dozadu, keď bola tá nová pred dokončením, a bol to celkom zážitok. :)

Pridaj reakciu

Pridaním diskusného príspevku súhlasíte s podmienkami použitia hiking.sk.

Vriace fórum