Komentár
Matobee k článku: Krajinou vyhasnutých vulkánov – od Sovieho hradu po Steblovú skalu Tomáš fajný okruh si si naordinoval a skvele popísal aj pofotil. Aj ja som mal presne takýto v pláne ale nakoniec sa všetko vyvinulo inak a prešiel som tebou na …
+ 1 ďalší príspevok
Diskusná téma K článku: Cez Kysuce dobrodružne
Diskusná téma K článku: Cez Kysuce dobrodružne (strana 2)
Axel, prepojenie Kysuc a Oravy, t.j. Novej Bystrice a Oravskej Lesnej, vratane priameho autobusoveho spojenia Cadca - Namestovo existovalo az do roku 1986. Po vybudovani vodarenskej nadrze akosi kompetentni "pozabudli" na prekladku tejto statnej cesty a "spomenuli si" opat az po viac ako 20 rokoch. Pocas tohto casu ludia z hornooravskych dedin cestovali na vlaky Buhuminskej zeleznice velkou oklukou cez Liptov, pricom pri vzdialenosti Oravska Lesna - Cadca 45 km museli urobit oklukou 150 km, co je teda poriadny rozdiel. Poznal som dvoch ludi z Oravskej Lesnej, ktori dochadzali do zamestnania v Cadci, a vacsinou chodili pesi, prave cez skanzen vo Vychylovke. V zime to bola niekedy dost adrenalinova turistika.
Takze tvrdenie o "konci sveta" tu asi nie je namieste.
Stara cesta este stale existuje - jedna strana konci v priehradnom mure a druha v bocnom ramene nadrze.
V sucasnej dobe (od 28.10.2012) uz funguje cyklomagistrala z Krasna nad Kysucou, ktora vedie prave po byvalom kolajisku zeleznicky az do Novej Bystrice a dalej pokracuje variantami bud cez skanzen do sedla Demanova alebo okolo vodarenskej nadrze, s moznostou napojenia na cyklomagistralu, vedenu po hrebeni Oravskej Magury medzi zaplavenou Riecnicou a Hornou Tizinou. Okruh okolo vodarenskej nadrze (cca 30 km) by bol velmi pekny, znehodnocuje ho vsak masivna tazba dreva v okoli nadrze a s tym suvisiace silne znecistenie trasy bahnom. Inak je to velmi pekny kraj, celkom mimo civilizacie a ludoprazdny.
Vychylovka ma vyhodu aj v tej uvratovej casti + parnej masinke. Oravska je "len" rovna a jedina uvrat je hore v sedle, kde uz vlacik ani nejazdi. Vtipne ale bolo, ked pri jazde oravskou zeleznickou na moju otazku, co to tam v doline piska (parny rusen z kysuc) sa sprievodca tvaril, ze on nic nepocul a nevie co by to tam v lese mohlo asi byt... :-)))
Ale neriesim, beriem veci tak ako su a nemam ambicie ich menit.
K tej novej ceste: naozaj krasny technicky kusok a radost to odsoferovat. Len mne osobne to pripadalo take zvlastne. Obrazne na konci sveta takato cesta a to mnozstvo motorkarov prinasalo hluk do tohto krasneho sveta. Ale to je pokrok.
to je asi ako na Dunajci. Tiež sa Slováci nevedia dohodnúť a spojiť...hold, blbá slovenská závistlivá povaha
Výborný článok.
Čo sa týka železničky, tak vlani som navštívil obi dve a musím konštatovať to čo Axel, že tie dve "spoločnosti" sa asi nedohodnú. Aj prístup a ceny sú rozdielne: "oravská" je lacnejšia a aj celá jazda trvá dlhšie (to nerátam prestávku na návštevu rozhľadne). Vychylovka má "výhodu" že je súčasťou skanzenu.
opäť vtipne napísaný článok,takže super..
Bezva a celkom sranda. Fakt som sa pobavil.
Axel, ďakujem za doplňujúce info, ktoré snáď naozaj nepotrebuje komentár (vôbec som netušil, že je to tak a že je to také zlé), iba ak - na Slovensku je to tak...
Ja si len neodpustim male intermezzo k tej zeleznicke, ktore verim niekto doplni presnejsie.
Do sedla Beskyd totiz jazdi vlacik z Oravy.
Vsetci hovoria o prepojeni povodnej trate a ze sa bude jazdit hore dole. Ale osobne v to neverim. Na kazdej strane kopca je v zasade konkurencny subjekt a jeden sa pred druhym tvaria, akoby neexistovali.
O tom, ze v sezone je to v tom skanzene prepchate ako v disneylande, sa nebudem nijako vyjadrovat. Niekto hlada klud, niekto je rad, ze sa turizmu aspon niekde dari...
A ten doplnok s pocasim: klobuk dole, ja by som sa dokadil asi aj realne
Článok som ešte nestihol, ale už popis fotiek je super :-)
Super Peťo. Som rád, že sa ti páčil môj rodný kraj. Pevne verím, že vydavateľstvo Hiking po Borovej knihe vydá nejakú aj tebe :-)
pekne, 5+