Komentár
FunTTomas k článku: Ako stráviť dva týždne v Albánsku, Kosove a Čiernej Hore s deťmi (2) Rila a Pirin sú trochu preľudnené ako Tatry, ale zas to nie sú zástupy ľudí ako u nás. No hory sú krásne.
+ 8 ďalších príspevkovFunTTomas k článku: Ako stráviť dva týždne v Albánsku, Kosove a Čiernej Hore s deťmi (2) Rila a Pirin sú trochu preľudnené ako Tatry, ale zas to nie sú zástupy ľudí ako u nás. No hory sú krásne.
+ 8 ďalších príspevkovPeter61 k článku: Kysuckými samotami Turzovskej vrchoviny Svaťo :-) Na pobavenie: Pionýři ve fotokroužku v Týništi n.O. nerozuměli slovensky, tak desátník spustil česky. Neskôr Dobeš a Nohavica boli naši obľúben …
+ 17 ďalších príspevkovK článku: Jarná Omšenská Baba, Jánošíkove diery a čerešňové sady v Brdárke
nová témaK článku: Spustili program Živé chodníky 2024 na obnovu turistickej infraštruktúry a značenia
nová témaSosal k článku: Chata Volovec Tak pan správce se mi už ozval. Otevřeno bude :)
+ 61 ďalších príspevkovPeter61 k článku: Kliešte sa posúvajú vyššie čipovanie proti KE : pozornakliesta.sk/?utm_campai…
+ 145 ďalších príspevkovK článku: Známym a predsa neznámym masívom Devínskej Kobyly
nová témaTono k článku: Krajinou vyhasnutých vulkánov – od Sovieho hradu po Steblovú skalu Kusok juznejsie od Hajnacky sa nachádza zaujimava Kostna dolina, paleontologicky lokalita s nalezmi kostrovych pozostatkov zvierat z tretohor. Ale pozor, roklin …
+ 6 ďalších príspevkovBazin k článku: Ako stráviť dva týždne v Albánsku, Kosove a Čiernej Hore s deťmi (1) Nadhera !
+ 5 ďalších príspevkovPeter61 k článku: Národné parky sú nefunkčné, akú reformu by potrebovali? Soňa, tú modrú na titulke si vyrobyla fotošokom, alebo polarizérom ? odomk.: dennikn.sk/…/?cst=dfe885e641e…
+ 44 ďalších príspevkovPeter61 k článku: Želobudzká skalka a zaujímavosti Poľany Soňa : Malachovské skalky nad Banskou Bystricou ( odmkol som ) dennikn.sk/…/?cst=b7bbfb4a2de…
+ 7 ďalších príspevkovSebastian.bena99: Práca Na Horách Dobrý deň , mám 24 rokov hľadám si prácu na horách. Ďakujem za ponuky.
+ 88 ďalších príspevkovTomas Vohlarik k článku: Jesenno-zimný Slavkovský štít ako vzdy nadherne fotky Peto. tak taketo krasne su vyhlady zo Slavkovskeho stitu. pri mojej navsteve sa mi podarilo minut kriz na vrchole kvoli hmle. ale nieked …
+ 3 ďalšie príspevkyMisoB: TuristickaMapa.sk - fórum Názvy zmeníme podľa aktuálneho stavu v teréne, možno predtým boli názvy TIM odlišné. Názov Dielnica sa z "technických" príčin nevykresľuje, lebo spadá práve na …
+ 3327 ďalších príspevkovWaldi k článku: Cerová vrchovina je pohorie s magickým hradom a skalným vodopádom. Pozrite si deväť najkraších túr v ňom Dovoľte, aby som týmto vyjadril najhlbšie uznanie a obdiv k nájdeniu tejto lokality, ktorá je zatiaľ vhodná pre pohyb hajkerov po vonku. V zmysle štúdie "Odhad …
+ 5 ďalších príspevkovPeter61: Expresky "Jako reklama na bd expresky působivé, ...samozřejmě přeju uzdravení a příště více cest na OS." lezec.cz/clanek.php?key=18426…
+ 95 ďalších príspevkovPeter61 k článku: Nový návštevný poriadok v Tatrách rozširuje možnosti pre skialpinizmus, no pridáva nové povinnosti a zakazuje vstup so psom do vysokohorského prostredia JAMES : Obsah kurzu ľahkého horolezectva, leto aj zima. horolezecka-skola-james.sk/do…
+ 27 ďalších príspevkovPaliT k článku: Turistov na Poľane napadol medveď dvakrát za sebou. Najhoršie bolo čakať na vrtuľník, báli sa, že sa vráti Najväčší problém je, že táto PR bitka sa nedá vyhrať. Vládnej garnitúre sa podarilo obsadiť mediálny priestor a vystrašená verejnosť, ktorá nemá takmer nijaké r …
+ 47 ďalších príspevkovK článku: Prístrešok Golgota pod Kojšovskou hoľou
nová témaVladeno k článku: Začína jarná uzávera vo Vysokých a Západných Tatrách. Čo je v tomto období povolené? Najlepšia a najrozumnejšia reč Hajkingu za posledné roky. Howgh.
+ 15 ďalších príspevkov
Diskusná téma K článku: Topoľčany – Inovec – Bezovec – Piešťany
Diskusná téma K článku: Topoľčany – Inovec – Bezovec – Piešťany
Počas výjazdu som chcel spoznať oblasť juhovýchodne od Považského Inovca a následne sa dostať na jeho najvyšší bod, Inovec, 1042 m. Tak vznikla trasa po cestách, asfaltkách a cez les. Predpoveď počasia síce nehlási modrú oblohu, ale nehlási ani dážď. Výjazd sa môže začať.
Príjemné čítanie z mne zatiaľ neznámeho kraja.
Zaspomínal som si aj na moje cyklovýjazdy v okolí Žiarskej kotliny keď som bol mladý. V súčasnosti nemám pojazdný bicykel, ale možno raz sa k tomu vrátim.
k článku bol pridaný gpx záznam túry na prezretie trasy v mape.
Ja plánujem až moc a potom sa znervózňujem, že to nevychádza.
Nechodím ani ja hurá systémom, neriskujem. Načo? Takže Iovec by som určite na začiatok nedal. Hoci myslím, že fyzicky by som to zvládol (len za iný čas ;-)
Aj keď, raz, to som mal asi 20, som sa vybral po hrádzi z Petržalky do Bodíkov na dunajské ramená a späť - strašné! 90km bez nejakej väčšej kondičky. V Bodíkoch pri hodinovej prestávke mi nohy úplne stuhli a späť som išiel proti vetru, už bez vody a ani len som sa nenatrel nejakým opaľovákom. Navyše cesta po hrádzi je ubíjajúco monotónna. Pred Čuňovom som plakal od šťastia, že vidím televíznu vežu na Kamzíku a že už len posledných 15km. Prišiel som v hroznom stave. Ani nie tak pre bolesti nôh a "medziritia", ale bol som dočervena spálený a mierne dehydrovaný. Že bicykel šťastnou náhodou nemal cestou nijakú disfunkciu som si uvedomil až doma.
Práve pre všetky tie halušky okolo technického stavu bicykla, aj mňa (teda najmä oblečenie) sa mi to chce skôr len plánovať ako naozaj začať realizovať. Ale fakt by mi bodlo to, že by som si prešiel cesty, pre ktoré sa mi neoplatí robiť celodenný výlet. A bicyklom by som mohol raz-dva popozerať, čo z tých "menej významných" ciest sa oplatí pozrieť si pešo a čo stačí len tak, z bicykla.
Ale najviac by mi robili problém jazda po cestách (ja som kedysi tiež patril medzi vodičov, ktorým cyklisti zavadzajú, ale už som sa polepšil) a riziko úrazov. Ja sa pešo cítim istý. Síce sa môže kedykoľvek niečo stať, a ak nechcem uraziť Šťastenu, tak musím povedať, že som bol už párkrát dva-tri metre či minúty od nešťastia, ale ja som srnka - ak som na nohách a mám ich zdravé tak ustojím a ubehám všetko. Na nohy sa spolieham vždy. Pádu z bicykla vždy zabrániť nemôžem.
Vďaka za prečítanie a reakciu tidoj.
Ak by som ti mohol poradiť, určite sa na prvý krát nepúšťaj na akúkoľvek dlhšiu trasu. Lepšie je spraviť pár kratších výjazdov po rovine (povedzme po 50km), následne skúsiť nejaké stúpania a sám uvidíš ako ti to pôjde.
Výlety hurá systémom možno majú svoje čaro, ale ja nie som ich priaznivec.
Človek bude možno sklamaný, že mu to nejde, že ho niečo bolí a podobne.
Rovnako vydať sa len tak na dlhšiu trasu má niekoľko úskalí: ako ti bude \"sedieť\" bicykel, nebude ťa bolieť chrbát?, si si 100% istý jeho technickým stavom, chceš niekde v neznámych končinách riešiť prípadné technické problémy, ktoré sa môžu ľahko objaviť (pukanie v nejakej časti bicykla, nefunkčné radenie, brzdy, defekt...), ako sa treba obliecť, koľko si toho dať do batoha aby nebol príliš ťažký, koľko vody mi treba,... Na tieto otázky dostaneš odpoveď na tých kratších výjazdoch. Je tiež rozdiel bicyklovať 2 hodiny, 4 hodiny a 8 hodín.
Niekomu to môže pripadať, že to príliš komplikujem, veď stačí točiť pedále. Nuž, každý to vnímame ináč, pohodlie a bezproblémovosť jazdy sú rovnako dôležité ako kondícia.
Čiže taká je moja dlhšia odpoveď, ale snáď dáva zmysel :)
Trasu si časovo nikdy veľmi neplánujem. Jasné, že ak idem aj naspäť vlakom, tak je dôležité sa nejako skoordinovať. Hlavne ak je to posledný vlak z danej lokality :) čiže radšej prídem o niečo skôr a počkám. Na hlavných tratiach, ktoré využívam BA-Kúty a BA-Trnava-ZA je to jedno, chodí tam vlak skoro každú chvíľu. Odchody vlakov sa dajú ľahko zapamätať a už počas výjazdu si viem približne povedať, že na aký pôjdem, na základe toho čo mám pred sebou, či pôjdem už len dolekopcom, po rovine,... Prípadne niekedy sa snažím stihnúť skorší vlak, takže jazdu tomu prispôsobím, nezastavujem a dupem do pedálov :)
Napríklad keď som bol nedávno v okolí Skalice, tak namiesto prevážania sa vlakom zo Skalice do Kútov a tam čakania na osobák domov, som si prešiel úsek Skalica-Holíč-Kúty a tam nastúpil na vlak, ktorý odchádzal o 15 minút.
Čiže ono sa to nedá presne nejako napísať, ale určite to nie je tak ako píšeš na konci, neprídem len tak niekam a až potom pozerám ako sa odtiaľ dostanem. V 99% výjazdov viem kadiaľ a kam približne pôjdem. Prípadne si nechávam viac možností.
Ale určite sa nenechaj týmto obsiahlym príspevkom odradiť, skôr som sa snažil o zreálnenie pohľadu na výjazdy pre tých, ktorý často nebicyklujú.
Ešte k trase, bola zaujímavá a určite sa sem vyberiem opäť.
Rád som sa takto virtuálne prešiel cez Inovec. Niektoré miesta poznám, tak som si ich vedel dobre predstaviť. Rozmýšľam, že aj keď nie som zyknutý (ja len pešo a na korčuliach), snáď by som takýto cyklovýlet zvládol. Hore by som ho kľudne aj tlačil, lebo taký cyklomakač ako ty nie som. Akurát, že nemám bicykel a ani neviem, či by som vedel riešiť technické závady na ňom počas trasy. A navyše, aj bežky už dva roky čakajú v kúte a posielajú mi výzvy. Ale stihol by som toho prejsť viac a najmä by som rýchlejšie prešiel nudné úseky a nemusel pešo dolu kopcom. Dokážeš si trvanie trasy vopred vypočítať (plus-mínus 10 min.) a naplánovať si podľa toho spoje, alebo prídeš keď prídeš a vlak riešiš potom?