Vriace fórum

Diskusná téma K článku: Po stopách kompy z Gabčíkova do Lipótu

Minulý rok naša posledná cyklovychádzka viedla cez Starý prístav v Gabčíkove. Je vzdialený 2 km od priehradného múru. Máme tu obľubenú Hullám Csárda, kde cez víkend vždy pečú čerstvé ryby, veľkú to dobrotu. Prišli sme, zjedli sme a odchádzame. Vľavo vidím novú peknú asfaltku a nejakú novú budovu na brehu starého koryta Dunaja. Obďaleč je umiestnená infotabuľa, ktorá to vysvetlí. V rámci programu EÚ "Budujeme partnerstvá" sa na druhú stranu dostaneme pekne pohodlne kompou do Lipótu. Hneď si spomeniem na neveľkú obec pri Dunaji, kde je pekné termálne kúpalisko. Informácia ma poteší a doma trochu googlim. Iniciatíva na oboch stranách rieky je stará už niekoľko rokov a teraz by sa mala konečne zhmotniť.

Rado

akurát včera som si povedal, že keď mi ešte raz niekto povie v slovenskej vete "mám za to", tak sa ho opýtam, že čo za to teda má? :)

Dzakomoo

Daniela ja mám info v tejto veci z prvej ruky. 4. júna som bol pracovne so zástupcom starostu Gabčíkova a šéfom S-CHKO Dunajské luhy aj pri prístavisku kompy a hovorili, že je to otázka pár týždňov, kedy to otvoria. V júli by už mala premávať.

Matell

bol som sa dnes (14.7.2013) pozriet na slovenskej strane v akom je to stave..na prvy pohlad je uz infrastruktura hotova, prijazdova cesta vybetonova az po vodu, len kompa zatial nikde:

Pio

Pojdem cez týždeň vyskúšať. Nepoznáte niekto náhodou dobrú cestu späť po maďarskej strane pre cestný bicykel?

Dnes (29.7.2013) som sa dočítal v novinách:

Na Dunaji sa pokazila kompa.

Po slávnostnom odovzdaní v piatok (26.7.) sa pokazila kompa na Dunaji medzi Gabčíkovom a Dunaremete. Počas skúšobnej jazdy v sobotu (27.7.) kapitán plavidla zistil určité nedostatky a preto kompu ukotvili 500 metrov od Gabčíkova, informoval TASR starosta obce Gabčíkovo Iván Fenes.
"Spočiatku sme si mysleli, že plavidlo uviazlo na plytčine, keďže sme už pri slávnostnom odovzdaní narazili viackrát na dno rieky," uviedol starosta s tým, že ako sa neskôr ukázalo, problémy zapríčinili technické nedostatky.
Podľa jeho ďalších slov slávnostné odovzdanie sledovalo niekoľko sto ľudí, žiaľ, všetci tí, ktorí prišli na druhý deň, ostali sklamaní. "Investícia za 3,2 milióna eur sa zatiaľ nevyužíva," konštatoval. Dodal, že podľa informácií maďarskej strany, ktorá kompu prevádzkuje, poruchu zapríčinilo hydraulické čerpadlo. "Na kompe sa cestujúci ani motorové vozidlá nenachádzali. Náhradné diely sú objednané," povedal prevádzkovateľ kompy, starosta obce Lipót Péter Tóth. Podotkol, že po odstránení poruchy nasleduje opäť niekoľkodňová skúšobná jazda. "Kým sa nepresvedčíme, že je všetko v poriadku, nebudeme turistov prepravovať. Premávka sa obnoví najskôr nasledujúci týždeň," zdôraznil.

FunTTomas

Elen: minulý týždeň bolo v správach, že mali aj technickú poruchu na kompe.

Pridaj reakciu

Pridaním diskusného príspevku súhlasíte s podmienkami použitia hiking.sk.