MTB Ranná Jahodná - okruh z Bankova Niektoré cyklistické trasy sú pre lokálnych ľudí natoľko prefláknuté, že je až škoda o nich písať na web. Ale čo má robiť chudák … » celý článok 13/04/17 Palo "Axel" Gomboš Volovské vrchy
MTB Dolina Bystrého potoka a Tereziánska štôlňa Jar sa ledva začala, všetko sa prebúdza a mňa už svrbia nohy. Na víkendovú návštevu na Spiši si, tak ako zvyčajne, zbalím aj bicykel a už hútam, kam sa s bratrancom vyberieme na prieskum. V mape ma dávnejšie upútal náznak mimoriadne dlhého poľovníckeho chodníka v neďalekej doline Bystrého potoka. A ja také bicyklom rád... 20/10/16 Palo "Axel" Gomboš Volovské vrchy
Cyklotúra Spiš a Gemer cestami všetkých tried – I. časť Lásky čas roku 2015 a druhý predĺžený víkend. Ľúbime dve kolesá a východ. Historicko-politicky ide o Šariš, Spiš a Gemer. Geomorfologicky o Slovenské rudohorie vrátane Slovenského krasu. A ľudsky o človečinu a krásu. Trojdňová cyklopúť v trojici po čiarach ciest a trošku aj po dejepisno-zemepisných vrstevniciach na mape našej krajinky. Od Prešova, cez Hnileckú a Smolnícku dolinu, Zádielsku tiesňavu a Silickú planinu. 11/02/16 Ivan Štancel Slovenský kras, Volovské vrchy
MTB Bukovec, Korban a Orlí vrch z údolia Hnilca Moje občasné výjazdy na dolný Spiš sa v poslednej dobe nesú v podobe spoznávania menej známych zákutí Slovenského rudohoria. Deti som nechal v opatere rodiny a pribral som k sebe bratranca, pre ktorého to je prvý skutočný horský výjazd. Šťastie praje odvážnym, a tak sa vyberieme na jeden z TOP cyklovrcholov na blízkom aj vzdialenom okolí – Bukovec, miestnymi nazývaný Buchwald. 14/01/16 Palo "Axel" Gomboš Volovské vrchy
Túra Náučný banský chodník Novoveská Huta Vydáme sa na putovanie okolo obce, ktorá, ako banská osada patriaca Spišskej Novej Vsi, je spomínaná v listinách mesta v roku 1383. Miesto je pozoruhodné tým, že sa na jednej lokalite nachádzala ťažba až troch významných nerastných surovín - medenej rudy, sadrovca-anhydridu a uránovo-molybdenitového zrudnenia. Na sklonku 19. storočia tu boli zriadené Novoveské klimatické kúpele, fungujúce až do 2. polovice 20. storočia. Tabule náučného chodníka vybudoval Banícky spolok Spiš v Spišskej Novej Vsi a otvorený bol v septembri 2013. Tabuľky na smerovníkoch nesú znak organizácie Lesy mesta Spišská Nová Ves. 07/12/14 Roman Matkovčík Volovské vrchy
MTB Žakarovce – Bukovec – Galmus – Kluknava Príjemný cyklovrchol Bukovec vo Volovských vrchoch v podcelku Hnilecké vrchy s ďalekými výhľadmi prekvapí vrcholovou plošinou, malebným okolím a nenápadným blízkym Vysokým vŕškom s excelentnými výhľadmi nielen na Slovenské rudohorie a Spiš. 13/11/14 Karol Mizla Volovské vrchy
MTB St. Voda – Skalisko – Henclová – S. Voda Skalisko - jeden z pomyselných vyhliadkových klenotov Slovenského rudohoria mi dlho odolával. No situácia je nakoniec taká, že hoci takmer zásadne nechodím na rovnaké miesto dva razy, Skalisko má odo mňa tri vrcholové zárezy. V horúce augustové popoludnie ho zdoláme neplánovane, pre obmenu bicyklom a pre mnohých aj netypicky, zo severnej strany. 03/04/14 Palo "Axel" Gomboš Volovské vrchy
MTB (Ne)cestami k chate Zbojnícka skala Víkend trávime na návšteve u rodiny na dolnom Spiši a premýšľam, ako sa vymaniť z kolotoča jarného ničnerobenia. Na streche auta som dovliekol bicykel, v kufri mám cyklovozík a v nohách chuť na trochu nostalgie. Vláčikovej aj osobnej, veď v týchto končinách som viacmenej vyrástol. Takže si narýchlo v hlave plánujem exkurziu do obľúbených miest. 12/09/13 Palo "Axel" Gomboš Volovské vrchy
Cyklotúra Gelnica – Hnilec – s. Kopanec – Poprad V prvej časti cykloputovania z Revúcej do Popradu som šťastlivo skončil v Gelnici, kde som večer zakotvil. Ale čo to táram – oprel si bicykel (no ešte aby som so sebou železné kotvy vláčil...) o verandu na chatke v záhrade u Emila. Pôvodne som mal v pláne hneď ráno vyraziť do Popradu, nuž ale... Nevydalo. A dobre mi tak. Ukrátil by som sa tak o množstvo krásnych chvíľ v nádhernom prostredí a okolí malého mestečka vo Volovských vrchoch. 09/05/13 Peter Miler Nízke Tatry, Slovenský raj, +
Cyklotúra Revúca – Plešivec – Úhorná – Gelnica Je 25.5.2011 a po párdňovom pobyte v Revúcej by som sa mal vrátiť do Popradu. Lenže z Revúcej do Popradu alebo opačne som už išiel nespočetne veľakrát, a tak som sa rozhodol, že pôjdem veľkou okľukou - cez Volovské vrchy. Rád by som prespal niekde v okolí Smolníckej Huty a druhý deň sa vybral proti prúdu Hnilca domov. Plán sa mi pozdával už včera, keď som pred spaním v podkroví chaty pozeral do mapy. Ale to, ako to nakoniec celé dopadlo, sa mi doteraz pozdáva ešte viac. 25/04/13 Peter Miler Revúcka vrchovina, Slovenský kras, +
MTB Košice – Čečejovce – Veľká Ida Neskoré popoludnie na začiatku mája. Pekné počasie a nutkanie vypadnúť niekam za tabuľu konca mesta. Viacmenej netuším, kam pôjdem, no viem, že pred zotmením sa domov určite nevrátim. Zabudnite na nalinkované cyklotrasy a vopred určené ciele, idem sa zážitkovo túlať dedinami na predmestí. Ale to ešte neviem. Takže poďme pekne poporiadku. 14/02/13 Palo "Axel" Gomboš Volovské vrchy
MTB Popri Hornáde a planinou Galmus Na našej cyklotúre sme sa motkali krížom-krážom Galmusom – prenádherným kútom Slovenska, na ktorý sa neprávom zabúda. Vystriedali sme doslova a do písmena všetky povrchy od asfaltu, cez makadam, mláky, temer skalnaté terény na žltej značke až po hranie sa na remorkér v dolných partiách Poráčskej doliny. Vychutnali sme si šťavnatú zeleň krasových lúk aj prekrásne výhľady na Spišský hrad a Vysoké Tatry. Za celý deň sme na turistických chodníkoch stretli 2 turistky a 3 lesných robotníkov. Takže ak si chcete vychutnať bicyklovanie v ľudoprázdnom kraji, máte jedinečnú príležitosť. 17/01/13 Eva Dučaiová Volovské vrchy
MTB Košice – Kojšovská hoľa – Margecany Zima sa s jarou stretla a nezvyčajne teplé počasie ma ťahá za humná. Ráno sa len tak narýchlo rozhodujem, že je vhodný čas, a pohľad z okna ma presviedča, že treba ísť za výhľadmi. Lenže kam? Znova jeden „kuk“ von oknom a je jasné. Zamierim smer Kojšovská hoľa. Ako to dopadne, ešte netuším, no prechádzka ružovou záhradou to s kondičkou na začiatku sezóny rozhodne nebude. 13/12/12 Palo "Axel" Gomboš Volovské vrchy
Cyklotúra Nová Sedlica – Záhorská Ves nonstop Myšlienka prejsť na bicykli skoro 600 km vznikla po absolvovaní tretej Trnavskej stovky. Moje možnosti v diaľkovej chôdzi sú tak na úrovni 100 km a plány každý rok prejsť to až do Trenčína sa rozplynuli vždy v klesaní do Brezovej pod Bradlom. Po operácii kolena som ju už ani neprešiel. Späť k novej výzve. Ak dokážem prejsť chôdzou 100 km, tak na bicykli štyri, možno päťkrát viac? A hovoríme o nonstop jazde bez spánku. Takto vznikol nápad prejsť z najvýchodnejšej obce do najzápadnejšej. Trasa popod Vysoké Tatry. Sumár podľa mapy 593 km. Možno to stihnem za 40 hodín s prestávkami na jedlo. 06/12/12 Marian Meszaros Slovensko, Malá Fatra, +
MTB Z Brusna do Krompách naprieč Rudohorím Priznám sa, článok vznikol ako odozva na článok Cykloeditoriál od Daniely Mäkkej, kde autorka konštatuje, že Slovenské rudohorie je pre mnohých cykloturistov menej známa oblasť. Keďže z oblasti Rudohoria naozaj veľa reportáží nie je, opíšem náš štvordenný výlet so synom Tomášom, ktorý sme uskutočnili v júni 2007. 01/03/12 Pavel Filák Muránska planina, Slovenský raj, +