Cyklotúra Ze Staré Paky přes Krkonoše do Nového Města Krkonoše jsou mé oblíbené, proto když se naskytla možnost vzít si v pátek v práci volno a spojit je s víkendem, rozhodl jsem se rychle. … » celý článok 26/11/15 Zdenek Meitner Svet
MTB Singltrek pod Smrkem Musím sa priznať, že nie som pravý horský cyklista a jazdenie v teréne ma nikdy nenadchlo do takej miery, aby som sníval o škótskych trailoch alebo o Britskej Kolumbii. Preto sa ospravedlňujem pravým jazdcom a horským cyklistom, ktorých by som mohol pobúriť svojím názorom na singltrek. Berte do úvahy, že ide o pohľad laika, ktorý sa bez prípravy a bez akýchkoľvek poznatkov o terénnom jazdení pustil na úzke chodníky, aby vyskúšal, čo je to singltrek. 24/09/15 Pavol Hreha Svet
MTB Lužické a Žitavské hory plus Ještědský hrebeň Je koniec apríla a v Jizerských horách to ešte stále nie je na cyklovýlet. Pretože sa nechcem brodiť v snehu, vyberám si túru v Žitavských horách, ktoré mi poradil kolega z práce. Tie sa nachádzajú v susednom Nemecku, v spolkovej krajine Sasko. Presný plán cesty nepoznám a hodlám sa ním zaoberať až na mieste. Viem iba jediné – štartovacím miestom bude Großschönau a cieľ bude v Liberci. 11/06/15 Pavol Hreha Svet
Cyklotúra Polička – Třemošnice a zpátky Mám volný pátek i sobotu, ale co s tím, když na Lysé hoře a v jejím okolí meteorologové slibují až příliš přeháněk? To by byl trochu zbytečný risk a vodu nemůžu na dvoudenní vyjížďce potřebovat. Po váhání nad mapou volím náhradní alternativu a nakonec se ukáže jako výborně zvolená. Z Poličky pojedu přes Žďárské vrchy a Železné hory do Třemošnice a projedu navíc přírodní rezervaci Toulovcovy maštale. 27/11/14 Zdenek Meitner Svet
Cyklotúra Na bicykli okolo Znojma Koncom apríla v roku 2012 sme strávili pekný predĺžený víkend v Znojme, ktorého okolie sa môže právom hrdiť ako jedna z top cyklistických lokalít Moravy a ČR. Kto rád spája poznanie s trochou histórie a peknú prírodu s troškou námahy, pre toho bude okolie Znojma to pravé. 02/10/14 Andrea Morongová Svet
Svet Okolo vodnej nádrže Pilská Po vyčerpávajúcich kočíkových výletoch na skalnatý vrchol Tisůvka a do rašelinísk rybníka Velké Dářko sme sa vybrali na výlet okolo vodnej nádrže Pilská pri Žďári nad Sázavou. Oproti predchádzajúcim výletom to bol relax. Trasa vedie čiastočne lesom, čiastočne lúkami, je vhodná aj na športovejší typ kočíkov. Samozrejme aj pre bicykle. Týmto výletom sme sa s Vysočinou rozlúčili, ale rozhodne nie navždy. 28/05/13 Soňa Mäkká Svet
Cyklotúra Do Čížova k železnej opone Druhý deň nášho víkendu v Lesnej neďaleko Vranova nad Dyjí uvažujeme sa ísť pozrieť na opačnú stranu, možno až do rakúskeho Hardeggu, ak nám počasie a dieťa dovolia. Tradične nabalení s desaťmesačným Kubkom v croozeri vyrážame cez dedinku smerom k obci Čížov. 11/04/13 Soňa Mäkká Svet
Cyklotúra Vranovská priehrada s cyklobábätkom Minulý rok z jari navštívilo viacero ľudí z nášho okolia Vranov nad Dyjí a Národný park Podyjí. Počúvali sme také chválospevy na tamojšiu prírodu, pamiatky a celkové prostredie, že sme začiatkom júna zbalili 10-mesačné dojča, bicykle a cyklovozík a šli sme si to tam obzrieť. Už cestu z Bratislavy sme poňali ako vyhliadkovú jazdu s prechodom cez Rakúsko mimo diaľnic. Večer sme zaparkovali v malom kempe v dedinke Lesná s charakteristickým objektom veterného mlyna. 28/03/13 Soňa Mäkká Svet
Cyklotúra K prameňom Vltavy cez hory-doly Čaká nás posledný celý dovolenkový deň na Šumave a ešte sme sa nedostali do Povydria na Turnerovu chatu. Pečené stehná divých kačíc, domáca zmrzlina aj Vydrýsek nás lákajú, zákaz vjazdu bicyklov a jedlo podávané len do piatej poobede zas odrádzajú. Aj napriek tomu však do chladného letného rána vyrážame plní odhodlania skĺbiť cyklistiku s návštevou údolia rieky Vydra. 14/03/13 Jitka Švarcová Svet
Cyklotúra Šumava - Poledník Ešte sme ani neboli rozhodnutí, či ideme dovolenkovať na Šumavu, a Viktor mal už vybratý svoj cieľ – Poledník. Ja som však tiež mala jasno – v žiadnom prípade. V letnej horúčave domova sa mi 1300-metrový kopec a bicykel zdali byť nezlučiteľnou kombináciou. Niekto múdry však kedysi povedal, že nikdy nemáme hovoriť nikdy, a mal, potvora, pravdu. Našťastie. 27/12/12 Jitka Švarcová Svet
Cyklotúra K Schwarzenberskému kanálu K letu neodmysliteľne patrí voda, k letnej dovolenke ani nehovoriac. Čo by sme to boli za vodákov (ktorí čiastočne splavili už tri rieky), keby sme sa tiež nenechali zlákať. Keďže teplota ťahala viac k vode než do nej a Lipno svojou azúrovou farbou tiež len z diaľky klamalo, namiesto plaviek sme obliekli krátke nohavice, namiesto nafukovačiek nabalili bicykle a vyrazili k Vltave, ktorá napokon nebola ani zďaleka jedinou vodou, s ktorou sme mali tú česť. A kde inde ako na Šumave by sa dokázal tento fascinujúci živel tak harmonicky snúbiť s ľudským umom a technikou? 15/11/12 Jitka Švarcová Svet
Cyklotúra Šumava na jeden dúšok Stojíme pred zarámovanou mapou na schodisku, prstom putujeme hustými lesmi, šťavnatými lúkami, malebnými samotami, ale aj osviežujúcou vodou, útulnými krčmičkami či pohnutou históriou. Spolu s nakreslenými profilmi trás stúpame do nespočetných kopcov a spúšťame sa mnohými briežkami a kým naše bicykle poslušne čakajú na ráno, my už máme pred očami očarujúcu Šumavu a hlavou nám víria desiatky plánov, ako z nej ochutnať čo najviac. Vtedy ešte netušíme, že sa nám podarí odkrojiť si z tohto luxusného koláča to najlepšie vrátane povestnej čerešničky. 09/08/12 Jitka Švarcová Svet
Cyklotúra Okolo Vranovskej priehrady Ešte keď som kedysi bývala v Brne, počúvala som na Vranovskú priehradu, alebo ako domáci hovoria – „moravský Jadran“ - samé chvály. Z Brna to bolo na skok, priehrada je obkolesená krásnou prírodou s fúrou rekreačných možností, k tomu pamiatky... Veľa bývalých kolegov a kamarátov sem často jazdilo. A tak teraz, hoci už bývam v Bratislave, povedala som si, že by nebolo zlé sa na Vranov konečne pozrieť. 21/06/12 Andrea Morongová Svet
Cyklotúra Baťov kanál na lodi a bicykli V. Posledná časť seriálu sa bude venovať cyklotúre po pamiatkach okolo Starého Města pri Uherskom Hradišti. Navštívime letecké múzeum v Kunoviciach, pamätník Veľkej Moravy v Starom Městě, pozrieme sa do archeoskanzenu v Modrej. Prešliapeme k bazilike do Velehradu a na záver stihneme aj kaštieľ v Buchloviciach. 27/10/11 Ivan Wlachovský Svet
Cyklotúra Baťov kanál na lodi a bicykli IV. Dnes nenašliapeme žiadne veľké množstvá kilometrov. Výlet bude takpovediac poznávací po pamiatkach krásneho mesta Strážnice. Pozrieme si zámok, skanzen, strážnické brány a dobre sa naobedujeme. Výlet zavŕšime v slávnych vínnych pivniciach (plžiach) pri Petrove. 13/10/11 Ivan Wlachovský Svet