Cyklotúra Oberweiden a Weikendorf, za naviatymi pieskami Tak ako Záhorská nížina je známa výskytom naviatych pieskov, tak aj na druhom brehu Moravy sa vyskytujú duny a presypy. Vydáme sa preskúmať … » celý článok 29/06/17 Roman Matkovčík Svet
PR SÚŤAŽ o tri dovolenky v Dolnom Rakúsku Chceli by ste zdarma navštíviť rakúsky Grand Canyon, plaviť sa loďou a bicyklovať wachauskou krajinou, či previezť sa zubačkou Salamander na Schneeberg? Zapojte sa do našej súťaže o dovolenku na niektorom z týchto troch klenotov Dolného Rakúska. Stačí si len zvoliť to pravé miesto a mať kúsok štastia pri losovaní. 24/05/17 sponzorovaný článok Svet
Cyklotúra Za krásami Burgenlandu Povedali mi, že to bude asi 50 km a že nech sa nebojím, to zvládnem. Po takmer dvoch rokoch bez bicyklovačky sa nechávam nahovoriť na cyklovýlet k našim susedom. Plán je ísť z Parndorfu až k osade Albert Kázmér-puszta v Maďarsku. Doma si trasu študujem, no nemám podrobnú cyklomapu. Len odhadom hodnotím, že to snáď nie je viac. 07/02/17 Andrea Grunská Svet
Cyklotúra Kirschblütenweg – ako sme nestihli čerešne Neďaleko juhozápadného rohu našej vlasti sa nachádza veľká turistická atrakcia – Neziderské jazero (Neusiedler See). Už dávnejšie som uvažoval nad tým, že by som chcel oblasť preskúmať. Medzi jazerom a vŕškami Litavských hôr (Leithagebirge) som objavil veľmi zaujímavú cyklistickú trasu, ktorá sa volá Kirschblütenweg – Cesta čerešňových kvetov. Čerešňová cesta je v Rakúsku vyhlásená a preslávená a v čase kvitnutia sem prichádzajú návštevníci z veľkej diaľky. 20/12/16 Pavol Timko Svet
Cyklotúra Gänserndorf - cyklookruh Traminer radtour Zo sedla bicykla si predstavíme časť kraja Dolného Rakúska nazývaného Weinviertel. Vydáme sa na druhú stranu rieky Moravy oproti nášmu Záhoriu. Zlákala nás sem poznávaco-krajinárska povaha výletu. Zoznámime sa s ťažbou ropy, a ako napovedá nadpis, hlavne s pestovaním a výrobou ušľachtilého vína. 13/10/16 Roman Matkovčík Svet
Cyklotúra Schloss Orth a Eckartsau z Bratislavy Pohľad na oblohu v sobotu ráno dáva nádej, že snáď konečne nebude pršať, treba to využiť, ísť si vyvetrať hlavu na bicykli. Lenivé "ja" neváha a vystríha pred kopcami, ukecá nás, a tak teda po rovine, ale nie na hrádzu, tam bude príliš hustá premávka. Zvolíme štart v Devínskej Novej Vsi, a že kam? Veď sa uvidí. Aj sa videlo, aj sa nadávalo lenivému "ja". O hodinku parkujeme v Devínskej Novej Vsi na Istrijskej ulici, len pár metrov od ulice Na mýte, ktorá vedie priamo na most. Stále nemáme jasno, kam ideme. Čo tak sa nechať inšpirovať v miestnom TIK-u. 21/08/14 Daniela Mäkká Svet
Túra Prírodná rezervácia Marchauen a Marchegg Alebo kraj bocianov a histórie. V prírodnej rezervácii Marchauen (Naturreservat Marchauen) sa snažia o zachovanie pôvodných mokradí a lúk, čo prispelo k tomu, že sa miesto zaradilo medzi územia s najväčším výskytom kolónií bocianov bielych v strednej Európe. Záplavové územie lužných lesov a lúk rieky Moravy je sprístupnené tromi okruhmi so štyrmi pozorovateľňami. Okrem vodného vtáctva nám kraj ponúka možnosť spoznať jeho bohatú históriu, ktorá sa nás bezprostredne dotýka. 18/03/14 Roman Matkovčík Svet
Cyklotúra Devínska Nová Ves – Braunsberg a späť Je približne rok, čo je otvorený Most slobody v Devínskej Novej Vsi. Za túto dobu ním prešlo pomerne veľké množstvo cyklistov a peších výletníkov, ale kam sa môžeme vydať? Vyberieme sa na poldenný ľahký cyklovýlet medzi rakúskymi poliami, oddýchneme si na brehu Dunaja v gaštanovej aleji Hainburgu. Kto bude mať chuť, môže si dopriať horskú prémiu v podobe výjazdu 160 výškových metrov na vyhliadkový vrch Braunsberg. Využijeme dobre značenú rakúsku cyklotrasu s názvom Carnuntum – SchlossHof – Bratislava Tour. Povrch cesty je najmä asfalt, ojedinele poľná cesta. Na dvoch-troch miestach budeme prechádzať cez cestu. V obciach a na Braunsberg pôjdeme po ceste. 03/10/13 Roman Matkovčík Svet
Cyklotúra Z Devínskej Novej Vsi do NP Donau Auen Most Chucka Norrisa všetci už dobre poznáme, veď od septembra minulého roka sme ho prešli niekoľkokrát, navštívili sme Schloss Hof, či bocianie hniezda v Marcheggu a späť sme sa vracali kompou z Angernu do Záhorskej Vsi. A kam by sme sa teda vybrali za poznaním niečoho zaujímavého možno aj kúsok ďalej? Skúsime srdce NP Donau Auen, mestečko Schloss Orth. Pekné počasie láka, a tak si pracovný piatok skrátime a o dvanástej skladáme bicykle z auta v Devínskej Novej Vsi. 22/08/13 Daniela Mäkká Svet
Cyklotúra Cyklospoznávanie údolia Wachau Jazdu na bicykli si predstavujem, akoby som sedela v kine, kde si premietanie filmu treba zaslúžiť krútením pedálov. Čím rýchlejšie točím, tým rýchlejšie sa mi premieta film miest, cez ktoré prechádzam. Musím vyvinúť istú energiu, aby sa film nezastavil, aby bolo ďalšie pokračovanie. Pokiaľ idem do kopca, tak film ide pomaly, aspoň si vychutnám výhľady. Zastávky sú tiež potrebné, lebo tá moja "premietačka" potvorka, robí záznam iba v mojej vlastnej hlave a ten sa dá sprostredkovať iba slovami. Zastávky, kde si zväčním obrázky, ktoré pridám k zážitkom a podelím sa napríklad aj s vami, čitateľmi. 12/07/12 Daniela Mäkká Svet
Cyklotúra Cez NP Donau-Auen k Heidentoru Národný park Donau-Auen sa rozprestiera od Viedne po sútok Moravy a Dunaja. Na úseku dlhom 36 km dosahuje v najširšom bode šírku sotva 4 km, pretože jeho hranicu tvorí okraj lužného lesa. V severnej časti susedí územie národného parku s rozsiahlou nížinou Marchfeld (Moravské pole), jeho južnú hranicu tvorí hrana priekopovej prepadliny Viedenská panva. Celým národným parkom prechádza medzinárodná cyklistická cesta (Donauradweg). Dnes urobíme okruh z Hainburgu do Hainburgu cez Haslau. 10/05/12 Ivan Wlachovský Svet
Cyklotúra Okolo Veitsch Alpe Len pár kilometrov za známym priesmykom Semmering začína na pravej strane rieky Mürz nenápadné pohorie Veitsch Alpe. Pri pohľade na mapu mi hneď udrelo do očí zistenie, že toto pohorie sa dá obísť na cestnom bicykli. Oslovil som teda Tomáša, slovo dalo slovo a tak sme v jednu peknú letnú sobotu naložili bicykle na strechu auta a vyrazili po rakúskej diaľnici až do mestečka Mürzzuschlag, ktoré je od Bratislavy vzdialené 150 km. 29/03/12 Milan Kiac Svet
Cyklotúra Hroznová cesta čerešňových kvetov Obdobie, keď sa leto strieda s jeseňou, je časom vinohradníkov, vinárov a milovníkov vína. Strapce hrozna dozrievajú a plnia sa svojou úžasnou nezameniteľnou chuťou, listy sa sfarbujú začínajúcou jeseňou a ako huby po daždi „vyrastajú“ vinobrania. Keď sa jedna z mutácií tohto podujatia zjavila aj pred naším domom a zo stánkov (na nerozoznanie podobných tým, ktoré možno nájsť na všetkých ostatných podujatiach venovaných čomukoľvek) sa valila zmes vôní trdelníka, kebabu, cigánskej a lokší a návštevníkom dolu hrdlom tiekli litre piva a malinoviek, rozhodli sme sa vymeniť toto pseudovinobranie za autentickejší vínny zážitok. 19/01/12 Jitka Švarcová Svet
Cyklotúra Leithagebirge (Jois – Eisenstadt a späť) Už od stredy bolo veľmi veterno. Je nedeľa ráno, konečne svieti slnko, máme voľný deň pred sebou a tak si hovoríme, že nejaký vetrík znesieme a možno mu aj trochu utečieme. Otvoríme mapu a určíme trasu, od stola je všetko jasné. Autom do Joisu pri Neusiedler See a odtiaľ okruh do Eisenstadtu a späť. Eisenstadt je trochu mimo jazera a tiahne sa pod kopčeky. Veríme, že je to dobrá voľba. Keď teraz večer so šálkou čaju rekapitulujem deň, tak asi najvýstižnejší pracovný názov by sa hodil "Ufúkanou cestou rozkvitnutých čerešní". 23/06/11 Daniela Mäkká Svet
Cyklotúra Lunz am See – Mariazell – Palfau – Lunz Iný názov pre túto cyklojazdu by mohol byť aj: Okruh okolo dvoch velikánov – Hochkar a Dürrenstein. Tentokrát sme to poňali ako cyklovander, čiže „na ťažko“. V poslednom čase sme dosť spohodlneli (spanie v penziónoch a pod.), takže to bol akýsi návrat do starých čias, keď sme na našich výpravách – vandroch spávali pod stanom či pod širákom. Tým, že cyklistická sezóna ešte poriadne nezačala (začiatok apríla), rozhodli sme sa vybranú trasu rozdeliť na dva dni. 12/05/11 Milan Kiac Svet