Cyklotúra Cyklistika s malými deťmi nad Bystrickou dolinou V predchádzajúcich článkoch s cyklistickou tematikou som sa podrobne venovala Bystrickej cyklotrase vedúcej z Krásna nad Kysucou Bystrickou … » celý článok 12/10/17 Jana Bílešová Kysucká vrchovina
Cyklotúra Považská Bystrica – Papradno – Štiavnik – PB Pôvodne cyklotrasa vznikla ako výprava za hľadaním terénov vhodných na zber byliniek. Chcel som sa dostať na lúčne svahy a pokiaľ možno vyhnúť sa frekventovaným cestám. Nakoniec sa mi charakter trasy aj nenáročný rozsah tak zapáčil, že som ju s drobnými variáciami absolvoval mnohokrát. 21/09/17 Michal Bukvai Javorníky
Cyklotúra Bystrická cyklomagistrála s deťmi - 3. časť V tejto časti by som sa chcela podeliť o zážitky na tretej etape Bystrickej cyklotrasy. Prešli sme ju s deťmi na bicykloch asi s mesačným odstupom od absolvovania prvých dvoch častí. Starší Adamko sa medzitým zdokonalil v brzdení na bicykli a bicyklovanie si tak vyslovene užíval, Evička sedela v nosiči na bicykli. 27/10/16 Jana Bílešová Kysucká vrchovina
Cyklotúra Tour de Slovensko 2013 V roku 2013 sa konal jubilejný 100. ročník legendárnej Tour de France. S kamarátom Tomášom sme si povedali, že na počesť legendárnej jazdy by sme si mohli spraviť našu súkromnú Tour po Slovensku. Trasu sme plánovali podľa toho, kde sme vedeli nájsť nocľah. Vzhľadom na to, že obaja sme len rekreační cyklisti, určili sme si hranicu cca 100 km za deň. Napokon sme v cyklistickom sedle strávili spolu 35 hodín 28 minút a 33 sekúnd počas 7 dní, prešli 651,11 km a videli sme približne 126 krásnych slovenských obcí. Ospravedlňujem sa, že článok píšem až teraz, ale moja lenivosť mi to skôr neumožnila. Preto som sa k písaniu dokopal až potom, čo som si prečítal zopár podobných článkov z viacdňových túr a cyklovýletov. 04/08/16 Adam Rusinko Slovensko, Nízke Tatry, +
Cyklotúra Bystrická cyklomagistrála s deťmi - 2. časť Článok nadväzuje na prvú časť o spoznávaní Bystrickej cyklomagistrály. V prvej časti sme prešli s deťmi trasu z Krásna nad Kysucou ku kameňolomu pri Klubine a naspäť. Pozývam vás na druhé putovanie peknou, pre deti ako stvorenou cyklotrasou v krásnej prírode Bystrickej doliny. 07/07/16 Jana Bílešová Kysucká vrchovina
Cyklotúra Bystrická cyklomagistrála s deťmi - 1. časť Bystrickou dolinou na Kysuciach sa tiahne Bystrická cyklomagistrála, ktorá bola dobudovaná v roku 2012. Ak máte radi bicyklovanie a rozmýšľate o zaujímavej a peknej trase, prečítajte si nasledovné riadky, v ktorých sa s vami rada podelím o naše cyklistické putovanie nepoznanou cyklomagistrálou tak, ako sme ju objavovali s našimi dvomi deťmi. Celkovo v troch častiach. Teraz predstavujem prvú časť nášho cykloputovania. 09/06/16 Jana Bílešová Kysucká vrchovina
MTB Mravečník (Veľhora) z Terchovej Ako využiť voľný deň v Terchovej s prevádzkyschopným bicyklom? Jánošíkove diery sú nezjazdné, drať asfalt do Vrátnej sa mi nechce, a preto riešim dilemu, na ktorý kopec v okolí sa vydať. Mapa cyklotrás mi dáva jasne najavo, že sa ide na Mravečník alias Veľhoru. A neodradí ma ani to, že pani Zima už dorazila a zahalila kopce do bieleho povlaku. 17/12/15 Palo "Axel" Gomboš Kysucká vrchovina
Cyklotúra Stredným Považím V druhej polovici tohoročného mája dorazilo leto aj na Považie. Operatívne si vybavujem voľno v práci a rozhodujem sa riešiť pohybový absťák. Kvôli kolenám, ktoré sa v poslednom čase ohlasujú, bude presunovým prostriedkom bicykel. Narýchlo pozerám mapu a aspoň zhruba plánujem trasu, som si vedomý, že budú aj pešie vložky - neprekáža. Na nosič upevňujem neveľkú výbavu a môže sa vyraziť. 10/07/14 Michal Bukvai Javorníky, Súľovské vrchy
MTB Papradnianskou a Marikovskou dolinou V okolí Považskej Bystrice je mnoho ciest, kade sa dá vydať na bicykli. V článku opíšem cyklotúru cez Papradniansku dolinu na vrchol Veľkého Javorníka. Následne pôjdeme po hrebeni na vrchol Malého Javorníka a cez Marikovskú dolinu späť na začiatok okruhu - do Považskej Bystrice. 17/04/14 Michal Bašo Javorníky
Cyklotúra Jamník – Grúň – Lysá hora – Jamník „Když to shrnu, nejtěžší je Lysá hora,“ čítam v cyklistickej diskusii o najväčších stúpaniach v Českej republike. Zatiaľ si síce sedím s vyloženými nohami v Rožnove pod Radhoštěm, no počítač, ktorý mi ticho pradie na kolenách, mi v psychickej príprave na ďalší deň veľmi nepomáha. Podľa reakcií diskutujúcich sme si totiž vybrali výlet, ktorý sa úspešne drží na popredných priečkach v rebríčku o najťažšie stúpania. Minimálne české. 13/02/14 Jitka Švarcová Západné Beskydy
Túra Jurkovičova rozhľadňa na Valašsku Ak sa niekedy budete nachádzať v okolí Rožnova pod Radhoštěm a máte radi stavby slovenského architekta Dušana Jurkoviča, neváhajte a vyberte sa na Karlův kopec (480 m n. m.). Od minulého roku tu stojí rozhľadňa, ktorú Jurkovič navrhol v čase, kedy pôsobil na Valašsku (v rokoch 1889 - 1899) a kedy vznikli aj jeho známe stavby Maměnka a Libušín na Pustevnách, ktoré sú dnes národnou kultúrnou pamiatkou. Rozhľadňu si pôvodne objednali členovia turistického spolku vo Valašskom Meziříčí a pôvodne mala stáť v Brnove. Lenže neboli na ňu peniaze, a tak sa celý projekt zobudil až po vyše 100 rokoch. 30/07/13 Zdeno Vasilišin Západné Beskydy, Česko
Cyklotúra Vsetín – Halenkov – Kohútka – Púchov 8. máj je štátny sviatok, ktorý nám pripomína ukončenie 2. svetovej vojny. Rozhodli sme sa ho osláviť nejakým heroickým výkonom. Ešte na sklonku vlaňajšej sezóny padol tip na Kohútku. Zvolili sme variant cesty z Vsetína do Púchova. Bicyklom som tam nikdy nebol a počul som o šťavnatom stúpaní z Vranče až do sedla pod Kohútkou rozprávať legendy. 06/06/13 Ivan Wlachovský Javorníky, Česko
Cyklotúra Aquacycling cez Oravu a popod Tatry Zobúdzajúc sa vytopený pod mostom pod Mrvovou Kykulou, za absolútne hmlistého a oblačného rána konštatujem, aké mám v živote šťastie, že nie som vodofobik. Nielen vzhľadom na to, že je 11. 6. 2012, si pre seba ospalo mrmlem a nadávam sám sebe snáď jedenásťkrát v prečvachtanom a vodou napitom spacáku a vytopenom stane kompletne mokrý niečo o tom, že na kieho frasa som stan včera staval, keď som ho v smršti musel beztak v noci iba zbytočne ratovať. Nuž, čo vám poviem. Vzhľadom na danú situáciu a na plánovanú 120-kilometrovú trasu, ktorá ma čaká, som hneď zrána opäť nútený, tak ako predvčerom, preriecť nasledovné a rozhodne neprekvapivé slová. Do riti! 31/01/13 Peter Miler Orava a Kysuce, Kysucké Beskydy, +
Cyklotúra Cez Kysuce dobrodružne Je 10. júna a v rámci trojtýždňovej cyklotúlačky väčšinou po Slovensku sa nachádzam v Javorníkoch, na česko–slovenskej hranici, kam som včera po 114-kilometrovej etape z doliny Čierne v Lúčanskej časti Malej Fatry za takmer neustáleho dažďa dorazil. Včera som sem prišiel už za tmy a v poriadnej hmle, ale aj tak sa mi podarilo medzinárodne sa vyspať, keďže hlavu som mal na Morave a nohy na Slovensku. Dnes to už stáčam pomaly na sever a zajtra sa cez Poľsko vrátim domov do Tatier živý a zdravý – teda aspoň dúfam, lebo u mňa sa práve toto nikdy nevie. 20/12/12 Peter Miler Javorníky, Kysucká vrchovina
Cyklotúra Nová Sedlica – Záhorská Ves nonstop Myšlienka prejsť na bicykli skoro 600 km vznikla po absolvovaní tretej Trnavskej stovky. Moje možnosti v diaľkovej chôdzi sú tak na úrovni 100 km a plány každý rok prejsť to až do Trenčína sa rozplynuli vždy v klesaní do Brezovej pod Bradlom. Po operácii kolena som ju už ani neprešiel. Späť k novej výzve. Ak dokážem prejsť chôdzou 100 km, tak na bicykli štyri, možno päťkrát viac? A hovoríme o nonstop jazde bez spánku. Takto vznikol nápad prejsť z najvýchodnejšej obce do najzápadnejšej. Trasa popod Vysoké Tatry. Sumár podľa mapy 593 km. Možno to stihnem za 40 hodín s prestávkami na jedlo. 06/12/12 Marian Meszaros Slovensko, Malá Fatra, +
Orava a Kysuce
- Základné informácie o oblasti

Turistická oblasť „Orava a Kysuce“ pokrýva severozápadnú časť Slovenska. Ide o historické regióny na území súčasného Žilinského a Trenčianskeho samosprávneho kraja. Horská oblasť sa nachádza vo Vonkajších Západných Karpatoch v tzv. flyšovom pásme pohorí Slovenska. Bližšie sú to Javorníky, Kysucká vrchovina, Kysucké Beskydy, Oravská kotlina, Oravská vrchovina, Oravská Magura, Oravské Beskydy, Podbeskydská brázda, Podbeskydská vrchovina, Skorušinské vrchy a Západné Beskydy (Jablunkovské medzihorie, Moravsko-sliezske Beskydy a Turzovská vrchovina). V opisovanom území sa rozprestiera Chránená krajinná oblasť Kysuce a CHKO Horná Orava, ktoré pokrývajú viaceré zo spomenutých geomorfologických jednotiek.

Uvedené horstvá sa okrem Javorníkov začleňujú do významného horského masívu Beskydy. Nadmorskou výškou 1725 na Babej hore sú po Tatrách a Nízkych Tatrách tretím najvyšším horstvom na Slovensku. Všetky pohoria mimo Oravských Beskýd nepresahujú nadmorskú výšku 1400 m n. m. Tým pádom nedosahujú pásmo kosodreviny ani prirodzených holí. Oblasť je charakteristická roztrateným osídlením a malebnou poľnohospodárskou krajinou. Mnohé horské chrbáty sú odlesnené a poskytujú ďaleké výhľady. Horské svahy pokrývajú husté, prevažne smrekové lesy. Sieť turistických značených trás umožňuje ľahké vychádzky, ťažké túry aj niekoľkodenné prechody hrebeňmi. Výdatnosť zrážok a tuhé zimy prajú potulkám na bežkách. Hraničné hrebene s Poľskom a Moravou sú takmer súvislo vyznačené značkami s početnými chatami v susednej krajine.