Cyklotúra Výšľap na Hrebienok a Sliezsky dom Cyklotúra na najvyššie položené miesto Vysokých Tatier, kam vedie asfaltová cesta. Trasa začína v Novej Lesnej, cez Hrebienok na Sliezsky … » celý článok 07/09/17 Andrej Sijka Vysoké a Belianske Tatry
Túra Mladým tatranským lesom s kočíkom Od najväčšej vetrovej kalamity vo Vysokých Tatrách uplynulo viac ako 10 rokov. Dosť dlhý čas, ktorý bol a stále je poznačený debatami lesníci verzus ochranári na tému, či stromy nechať tam, kde sú, alebo či vyťažiť a speňažiť všetko, čo sa dá. My žijeme čiastočne v Tatrách už štyri roky a za ten čas sledujeme, ako si príroda s tým, čo sama sebe vyviedla, vie poradiť. 17/06/16 Daniela Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Cyklotúra Cyklotrasa Dolný Smokovec – Nová Lesná Leto 2015 bolo v znamení horúčav aj v Tatrách a my sme každý deň špekulovali nad tým, pod aké stromy na kratšiu prechádzku s kočíkom, aby sme zároveň včas vyzdvihli staršiu ratolesť v škôlke. Jedného dňa takto padol výber na nádhernú cyklotrasu vedúcu z Dolného Smokovca do Novej Lesnej. 16/06/16 Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Túra Tichá dolina - detský výlet Počas nášho letného pobytu v Tatrách pravidelne vymetáme s kočíkom a škôlkarom doliny, ideálne s asfaltkami, lebo bábo nemá zatiaľ veľmi rado natriasanie po lesných cestičkách. Horúčavy trošku poľavili, a tak jediným kritériom pri výbere výletu nie je množstvo stojacich stromov, ale môžeme zohľadniť aj estetiku okolia. 17/09/15 Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Túra Detská vychádzka - Wolkerove jazierka Českého básnika Jiřího Wolkra si pamätám ešte z maturitných otázok z literatúry. Epitaf z jeho náhrobného kameňa mi v tom období znel veľmi romanticky. No že na jeho odkaz natrafím vo Vysokých Tatrách, to by som neverila. A predsa vám ponúknem vychádzku k jazierkam, ktoré nesú jeho meno a sú obľúbeným miestom na hranie nášho malého turistu. 13/08/15 Daniela Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Túra Prechádzky podhorím z Tatranských Matliarov Zdravotný problém mi pripomenul hádanku, ktorá znie asi takto: ráno chodí po štyroch, na obed po dvoch a na večer po troch. Kto to je? Keď sa narodíme lozíme po štyroch, potom sa postavíme na dve a v starobe si pomáhame paličkou. A súvis, pointa? Najskôr začíname s rodičmi a starými rodičmi chodiť na prechádzky do lesa, neskôr sú to už vyššie a vyššie hory, skúšame vysokohorskú turistiku, podaktorí pričuchnú aj k lezeniu a ako plynie čas, opäť sa vraciame k prechádzkam. 09/07/15 Roman Matkovčík Vysoké a Belianske Tatry
Cyklotúra Tatranským podhorím do Spišskej Belej Tohtoročné leto bolo aj v Tatrách super mokré, ani si nepamätám deň, kedy by poriadne nepršalo. Keď je konečne slnečné ráno a vcelku prívetivo sa tvári aj Aladin, je ideálny čas na na cyklovýlet do tatranského podhoria. Tieto miesta obľubujeme najmä v čase, keď tatranské osady "praskajú vo švíkoch" a prechádzky či túry k známym cieľom sa menia na masové pochody. Možno nájdeme aj nejaké huby na nedeľnú praženicu. 18/09/14 Daniela Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Cyklotúra Popod Liptovské kopy a Ostrvu cez Tatry Pri rozmýšľaní, aké nové lokality by som navštívil bicyklom, sa moje myšlienky upriamili na dve miesta, o ktorých som veľa čítal aj počul. Zhodou okolností sa nachádzajú v oblasti, ktorú som ešte nenavštívil. Bolo rozhodnuté, víkendový výjazd absolvujem v Tatrách. 16/01/14 Vladimír Lukačovič Tatry, Vysoké a Belianske Tatry, +
Cyklotúra Smokovce – Spišská Sobota – Smokovce Počas tohtoročného tropického leta sme "zaštandení" dlhší čas v Novom Smokovci vo Vysokých Tatrách. Naše obľúbené outdoorové aktivity teda na čas zmenili lokalitu. Na štíty sa bicyklom nedá, zaujímavé výjazdové miesta sú v lete posiate množstvom turistov, tak hľadáme, kam by sme išli na bicykli. Chceme spoznať niečo nové. Manžel pozerá z balkóna, sľubuje prekvapenie. Kacírsky si pohundrem, že prekvapenia poznám, bude to nejaká super skratka dvojnásobnej dĺžky, prípadne výšky a zaručene o jedno prepotené tričko viac. Zvedavosť však víťazí a s radosťou balím taštičku. 24/10/13 Daniela Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Túra Zimný okruh okolo Ždiaru Keď sa nám vo Vysokých Tatrách zunuje lyžovanie alebo iné zimné radovánky, prípadne chceme trocha zmeny, máme možnosť nenáročnej túry. Prejdeme sa prírodou bez ľudí, medzi stopami zvierat divočiny, s výhľadom na vykúkajúce končiare Vysokých Tatier. Popri tom sa nám bude oko opierať o hrebeň Belianskych Tatier či Pienin, a to nielen z rozhľadne v Bachledovej doline, ale aj z hrebeňa Spišskej Magury. Počas druhej časti túry relaxujeme pri prechádzke popri potôčiku Biela. A nakoniec sa nám ponúka prehliadka ľudovej architektúry Ždiaru. 04/03/13 Roman Matkovčík Vysoké a Belianske Tatry, Spišská Magura
Cyklotúra Aquacycling cez Oravu a popod Tatry Zobúdzajúc sa vytopený pod mostom pod Mrvovou Kykulou, za absolútne hmlistého a oblačného rána konštatujem, aké mám v živote šťastie, že nie som vodofobik. Nielen vzhľadom na to, že je 11. 6. 2012, si pre seba ospalo mrmlem a nadávam sám sebe snáď jedenásťkrát v prečvachtanom a vodou napitom spacáku a vytopenom stane kompletne mokrý niečo o tom, že na kieho frasa som stan včera staval, keď som ho v smršti musel beztak v noci iba zbytočne ratovať. Nuž, čo vám poviem. Vzhľadom na danú situáciu a na plánovanú 120-kilometrovú trasu, ktorá ma čaká, som hneď zrána opäť nútený, tak ako predvčerom, preriecť nasledovné a rozhodne neprekvapivé slová. Do riti! 31/01/13 Peter Miler Orava a Kysuce, Kysucké Beskydy, +
Cyklotúra Nová Sedlica – Záhorská Ves nonstop Myšlienka prejsť na bicykli skoro 600 km vznikla po absolvovaní tretej Trnavskej stovky. Moje možnosti v diaľkovej chôdzi sú tak na úrovni 100 km a plány každý rok prejsť to až do Trenčína sa rozplynuli vždy v klesaní do Brezovej pod Bradlom. Po operácii kolena som ju už ani neprešiel. Späť k novej výzve. Ak dokážem prejsť chôdzou 100 km, tak na bicykli štyri, možno päťkrát viac? A hovoríme o nonstop jazde bez spánku. Takto vznikol nápad prejsť z najvýchodnejšej obce do najzápadnejšej. Trasa popod Vysoké Tatry. Sumár podľa mapy 593 km. Možno to stihnem za 40 hodín s prestávkami na jedlo. 06/12/12 Marian Meszaros Slovensko, Malá Fatra, +
Cyklotúra Cez Čierny Váh a Popradské pleso Tretí deň ma privítal ešte krajším počasím ako dva predošlé. Je niečo po pol ôsmej a dnes ma čaká jedno z miest na Liptove, ktoré by mal povinne navštíviť každý milovník cyklistiky. Je ním horná vodná nádrž PVE Čierny Váh. 02/02/12 Peter Mišovic Nízke Tatry, Vysoké a Belianske Tatry
Cyklotúra Cez Branisko a Levočské vrchy Konečne prešiel ďalší rok a je čas na ďalšiu cestu Medzi mestami. Tentokrát som si vybral prechod severnejšiou časťou Slovenska cez pohoria Branisko, Levočské vrchy a úpätím Kráľovohoľských Tatier. Plánov kadiaľ ísť bolo veľa, ale ako to býva, deň pred odchodom došlo k jeho zmene. A neľutujem ani kilometer. 26/01/12 Peter Mišovic Vysoké a Belianske Tatry, Branisko, +
Cyklotúra Podbanské – Temné smrečiny a späť Rád chodím na túry, ktorých chodníky ešte nepoznám. Táto ma zaujala hlavne kvôli spôsobu prepravy. Tiež musím spomenúť aj nádherné počasie v jeseni. Určite každé ročné obdobie má svoje čaro, ale toto je najfarebnejšie. Článok by mal dať návod kolegom, ako sa dá do tohto krásneho kúta Slovenska. Prečo tam? Mal som na to dva dôvody. Prvý, pre mňa nepoznané, teda idem. Druhý, zaujal ma nápad s trojkombináciou. Auto, bicykel a topánky. 09/12/10 Anton Plutinský Vysoké a Belianske Tatry